• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GS 600m HI-BEAT dykare, SBGH257

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Hämtade Basel 2017s mest efterlängtade klocka idag. Stor och skön. KM Globen har 2 till om någon är sugen.
SBGH257, LE 500ex.
IMG_20170728_185804_872.jpg
IMG_20170728_181842_005.jpg
IMG_20170728_185804_876.jpg
IMG_20170728_185804_880.jpg
IMG_20170728_185804_881.jpg
IMG_20170728_181842_003.jpg
IMG_20170728_185804_871.jpg

IMG_20170728_185804_874.jpg

DSC_8931-01.jpeg

DSC_8933-01.jpeg

DSC_8930-01.jpeg
Grattis! Svårslagen klocka
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Wow, riktigt snyggt med blå tavla och svart vridning:wideyed:
Var skeptisk när jag såg bilderna från Basel men jag hade fel.
Väldigt cool klocka, ett stort grattis.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
När jag såg de första nya GS urtavlorna där de skippar SEIKO och bara behåller GS logtypen så var jag skeptisk. Men efter att ha sett denna fantastiska klocka samt en presentation från Basel på Youtube där de beskriver att de går tillbaka till rötterna med denna design så har jag ändrat mig och tycker att det är helt rätt faktiskt!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
@Molle finns det möjlighet att lägga upp en bild på klockan som inte är beskuren? Jag tänkte lägga den som bakgrundsbild. Mt Fuji är vacket i all ära men jag vete fan om inte denna klocka är bättre :)
 

Vegaman

Breitling
Oj! Dykarnas dykare! LE är otroligt snygg. Btw den vita kvartsaren där i samlingen är magiskt snygg den med. Sjukt "fräsch".
 
Senast ändrad:

hooods

Panerai
2-Faktor
Wow vilken dunderklocka! Tavla och boett är ju helt fantastiskt fina. Hade inte sett att det var vertikala och lodräta linjer mellan de utstående kvadraterna. Grym finish. Färgren är också perfekt. Grattis!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag såg de första nya GS urtavlorna där de skippar SEIKO och bara behåller GS logtypen så var jag skeptisk. Men efter att ha sett denna fantastiska klocka samt en presentation från Basel på Youtube där de beskriver att de går tillbaka till rötterna med denna design så har jag ändrat mig och tycker att det är helt rätt faktiskt!
Beror på modell tycker jag. På vissa ser det kanon ut, på andra blir det lite knas.
 

masseman

Omega
I det stora hela en mycket fin klocka! Har dock lite svårt för den där kort-tjocka timvisaren. Detsamma gäller t.ex. SEIKO Monster/Samurai/Shogun. Det kanske är en design där dykarfunktionen har fått lite för stort inflytande (tydligare skillnad mellan minut- och timvisare gör de svårare att blanda ihop)? Men helhetsbilden upplever jag som något disharmonisk när skillnaderna mellan visarna är så stora.
 

Vegaman

Breitling
Lysmassan ser 'stepped' ut? Otroligt. Men lysmassan på spetsen på minutvisaren ser lite grumlig ut i den nedre kanten av triangeln, där den gränsar mot metall-delen av visaren?
 

Bilagor

  • 20170730_192608.jpg
    20170730_192608.jpg
    37.2 KB · Visningar: 56

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lysmassan ser 'stepped' ut? Otroligt. Men lysmassan på spetsen på minutvisaren ser lite grumlig ut i den nedre kanten av triangeln, där den gränsar mot metall-delen av visaren?
Man fyller lyspasta bakifrån, den fyller inte enda upp till stålkanterna och då kan det bli en liten skugga vid makrofotografering.
 

evki

Audemars
2-Faktor
En no-brainer modell om man är en GS-only samlare. Det finaste boett i din dykarklocklåda!

Lysmassan ser 'stepped' ut? Otroligt. Men lysmassan på spetsen på minutvisaren ser lite grumlig ut i den nedre kanten av triangeln, där den gränsar mot metall-delen av visaren?

Jag märkte det också. Nu hoppas jag att det är bara liten skugga, dock om det yonsson säger stämde skulle det inte finnas nån skuggning just på den sidan av triangeln.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag märkte det också. Nu hoppas jag att det är bara liten skugga, dock om det yonsson säger stämde skulle det inte finnas nån skuggning just på den sidan av triangeln.
Lyspastan läggs på från andra hållet, precis som jag skrev, finns inget "om" vad gäller det.
 

evki

Audemars
2-Faktor
om din förklaring av var "skuggan" kommer ifrån stämde skulle den befinna sig på andra sidan kanten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
om din förklaring av var "skuggan" kommer ifrån stämde skulle den befinna sig på andra sidan kanten.
Tittar du uppifrån från det håll bilderna är tagna så är alltså lyspastan applicerad från andra hållet. Det medför att stålet är närmare kameran än lyspastan.

Det du refererar till är antagligen att visarna inte är helt spikrakt skuret och därför blir det en skugga på visarna. Det här är däremot ingenting man ser annat än vid makro-fotografering.

DSC_0589.JPG

På denna bild syns nivåskillnaderna bättre.
 

evki

Audemars
2-Faktor
@evki visarna på GS-dykaren är antagligen i titan medan de är i stål på övriga seikos.

Mycket kul info.
Jag är så vann att GS visare och markörer är fullkomliga i vad gäller finish att det måste ha varit nån fel på hur bilderna var tagna. Jag vägrar att tro GS hade skurit visare "inte helt spikrakt". :banghead: Den är det enda märke jag har som jag vågar ta macro kort på.
 

Vegaman

Breitling
Lyspastan läggs på från andra hållet, precis som jag skrev, finns inget "om" vad gäller det.
Nja, nu menar jag att linjen/kanten kanten ser ojämn ut, har svårt att se att en "skugga" skulle se så ut. Skugga från vad dessutom? Skulle vilja likna det vid att det ser ut som smuts, även om det självklart inte är det. Om det är lyspastan som är ojämn eller om visaren skurits mindre exakt lämnar jag därhän. Men det syns, jämför bara med hur perfekta kanterna är på timvisaren.
 

Bilagor

  • 20170731_091331.jpg
    20170731_091331.jpg
    41.4 KB · Visningar: 41
Senast ändrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Nja, nu menar jag att linjen/kanten kanten ser ojämn ut, har svårt att se att en "skugga" skulle se så ut. Skugga från vad dessutom? Skulle vilja likna det vid att det ser ut som smuts, även om det självklart inte är det. Om det är lyspastan som är ojämn eller om visaren skurits mindre exakt lämnar jag därhän. Men det syns, jämför bara med hur perfekta kanterna är på timvisaren.
Man vet att man är klocknörd när....;)
 
Topp