• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är schystast?

  • SBGJ203 (Den vänstra)

    Röster: 80 64.5%
  • SBGJ217 (Den högra)

    Röster: 35 28.2%
  • Ingen aning men jag vill se resultatet i pollen

    Röster: 9 7.3%

  • Totala väljare
    124

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_9011.JPG

Sitter och dagdrömmer lite om ett eventuellt inköp och önskar lite feedback, vilken av dessa föredrar du och varför?

IMG_8964.JPG

IMG_8786.JPG

40mm x 14mm vs 39,5mm x 13,9mm
Priserna är ju snarlika men 203 kommer på länk, till 217 får man köpa till en lös länk om man vill ha länk. Modellerna har samma urverk. 203 känns ju "mer GS och grammar of design" medan jag älskar tavlan på 217. :banghead:
 
Senast ändrad:

Blackmore

Panerai
Satan vad fina. Hur skulle man kunna välja? Men ok, hade jag chansen skulle det bli 203:an. Antagligen mest för att jag har en GS med vita urtavla.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
203:an -snyggare med kontrasten mellan visare och tavla, den röda gmt-visaren och den röda gmt-texten är riktigt fin och boettformen perfekt. Å andra sidan så kanske 217 på länk skulle ge en lite annan look.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
203:an -snyggare med kontrasten mellan visare och tavla, den röda gmt-visaren och den röda gmt-texten är riktigt fin och boettformen perfekt. Å andra sidan så kanske 217 på länk skulle ge en lite annan look.
orig.jpg

Den blir ju typ så här på länk. Detta är dock den äldre versionen utan hi-beat så boetten är den samma men tavlan skiljer sig.
 

jabla

Sarlacc
Skall du ha den på länk mest är det 203:an som vinner i mina ögon men på band vinner 217.
Röstade 203 eftersom jag föredrar de flesta av mina klockor på länk.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag hade absolut gått för en 203 om jag var tvungen att välja. Inget fel på 217 men den känns lite gubbig i mina ögon.

Jag har har spanat länge själv på 203 själv men kokat ner till en Spring Drive GMT 201 istället.
 

Essen

Omega
203, för att den boetten i mina ögon framhäver det som GS är duktiga på bäst.
Sen gillar jag att tavlan är mer "ren" oxå
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Den vänstra, helt enkelt därför att svart och rött är en mycket tilltalande färgkombo på en klocka. Dessutom gillar jag 44-boetten.
 

mglaum

Panerai
Jag har också tittat på dessa inför inköp, gillar båda starkt. Höjden på dem skulle tyvärr inte fungera med mina handleder vilket är synd. Tycker personligen att 217 är mer GS än 203, framför allt tonen på tavlan.
 

larsbeg

Panerai
203. Snyggare boettform, gillar bandhornen bättre än 217, svart och rött = nice. Tycker nog att det "plåttriga" intrycket som siffrorna mellan indexen på 217 drar ner betyget för den oxå. Happy hunting
 

john b

Rolex
217 är snyggare på allt.
Svart och rött är lite gjort redan. Den boetten är dessutom lite klumpig tycker jag.
 

mega

Rolex
Jag gillar 203 bättre eftersom den är mindre dressig, sen har den den klassiska GS boetten man aldrig kan se sig trött på. Desutom är jag inte så förtjust i blåa visare, har verkligen försökt, men för mig är blåa visare av alla dess slag en riktig show stopper.

Med det sagt, och med tanke på alla GS du haft så skulle jag rekommendera dig att köpa 217, du kommer att tröttna mindre fort på den eftersom det är den som är mest olik dina föredetta.
 

Psykel

Patek
Jag säger högra! Gillar vintagestilen, den är under 40mm, länk är ganska överskattat och tvärt emot vad alla andra tycker så tycker jag att svart och rött är överspelat och ganska fult och väldigt basic då "alla" sportklockor kör den färgkombon. Visst, den har attityd, men den högra har känsla och elegans.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Satan vad svår detta blev. :D
Mycket bra input från samtliga men denna tråd visar ju hur svårt valet är (även om pollen tydligt väger över åt ett håll). Det finns helt enkelt goda argument för båda modellerna. Senaste veckan har jag "lutat åt" 217 men just nu väger 203 lite tyngre på grund av den skarpa boetten. Storleksmässigt upplevs de ganska lika på handleden, kanske till och med så att 203 upplevs liiiiite mindre (vilket jag gillar), så det gav ingen vägledning. :(
 

Psykel

Patek
Satan vad svår detta blev. :D
Mycket bra input från samtliga men denna tråd visar ju hur svårt valet är (även om pollen tydligt väger över åt ett håll). Det finns helt enkelt goda argument för båda modellerna. Senaste veckan har jag "lutat åt" 217 men just nu väger 203 lite tyngre på grund av den skarpa boetten. Storleksmässigt upplevs de ganska lika på handleden, kanske till och med så att 203 upplevs liiiiite mindre (vilket jag gillar), så det gav ingen vägledning. :(
NEW CHALLANGER APPROACHING!
Jag kompromissar och rör om i grytan på samma gång: SBGJ201! Den hade jag kört på!
main.png

Snackar vi svart tavla så är SBGJ213 trevligare än 203, tycker jag. Bra mycket snyggare med svart och guld än svart och rött och teakmönstrad tavla dessutom. Men titanboett och förmodligen en bit dyrare än 203.
main.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NEW CHALLANGER APPROACHING!
Jag kompromissar och rör om i grytan på samma gång: SBGJ201! Den hade jag kört på!
main.png

Snackar vi svart tavla så är SBGJ213 trevligare än 203, tycker jag. Bra mycket snyggare med svart och guld än svart och rött och teakmönstrad tavla dessutom. Men titanboett och förmodligen en bit dyrare än 203.
main.png
Jag illar varken titan, den randiga tavlan eller vit tavla, skönt. :D
Den vita tavlan är ascool men jag tröttnar nog snabbt på den då vita tavlor inte riktigt är min grej.
 
Topp