Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ska försöka hinna dit!Kul reportage!
Blir det besök på Harrods också?
Jag ska försöka hinna dit!![]()
Reeperbahn, klockor och sprit?Såg riktigt trevligt ut. Engelsk pub, klockor och öl. Kan det bli bättre?![]()
Fast GMT-visaren står ju på 20 och timvisaren på 14?![]()
Antingen tar vi detta när klockan är innan 22 och jag inte har sugit i mig ett par glas whiskey för tentafirande eller så skiter vi i det, jag fattar oavsett inte just nu(Ber om ursäkt i förhand för halvt OT @willbur)
Mja alltså om bezeln står centrerad på 12, så står gmt visaren på 14 på bezeln och timvisaren på 2 för att visa om det är AM/PM. Vrider du bezeln så får du tidszon 2, se bezeln som en extra index endast för GMT visaren.
Saxat från vrf:
"The 6542 GMT-Master of 1954 had the hour hand and the 24-hr hand permanently linked, the principle being to obtain the second time zone by rotating the bezel relative to the 24-hr hand. This continued with the 1675 in 1960. With the 16750 GMT-Master in 1981 came a quick-set date feature, and with the 16700 in 1987 a sapphire crystal was added, but as in previous GMT-Master models the hour hands were still permanently linked.
With the advent of the 16760 GMT-Master II in 1983 (there was overlap), the quick-set date feature was exchanged for the quick-set hour hand, allowing the hour hand now to be set independently of the 24-hr hand, which enabled the watch to track three time zones and be easily changed during a trip. This feature continues to the present in all GMT-Master II models."
Haha skål då! Det är rörigt, men enklast att komma ihåg är: GMT Master= 2 tidszoner. GMT Master II = 3 tidszonerAntingen tar vi detta när klockan är innan 22 och jag inte har sugit i mig ett par glas whiskey för tentafirande eller så skiter vi i det, jag fattar oavsett inte just nu![]()
Vi lämnar det så, simple as that!Haha skål då! Det är rörigt, men enklast att komma ihåg är: GMT Master= 2 tidszoner. GMT Master II = 3 tidszoner![]()