• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gtg - Malmö 08-09-2016

6r15c

Omega
Utveckla gärna det där. :)
Oj hur det kan bli..;)

Jag lät deltagarna till GTG, välja vad de ville kolla på bland några av mina klockor. Innan mötet har ingen praktisk multi klock förvaring för att ta med många klockor. :)

Jag fottar en del men en del klockor lägger jag inte ut på nätet pga att jag tänker göra en mer uttömmande tråd om dem. :angel:
Men av olika anledningar så har det inte blivit av på ett par år..

Detta var mitt första GTG så och hursom så är det klart att denna opublicerade klocka skulle flyta upp till ytan.:woot:
Extra kul att de två första wristshotsen var på mina klockor i denna tråden.:snaphappy:

Detta är en av projekt klockorna som har gjorts på WUS (Watchuseek för de som inte känner till dem ;)).

Som startade redan 2012 Med rätt lång väg med designbeslut på detaljer mm.
1aTHsDZ9IdbrUHFEOPXw4ZfV7nNYZA9dGs19O4mV4fJqwfy6q.jpeg


Som senare kom i mål 2014. Med en leverans klar klocka.
1jdJ0Z0OMyDmwMDxsz21vcEjetC8Kh2x4C74-5Hyu0SDW18mk.jpeg


Initialt är det en begränsad upplaga på WUS forumet med 80st klockor och personlig gravering om så önskades.
1PX0_VNqFCMmJDOBZCcfJ2w21C6CNFL_C4CtmFx60_orcDnFh.jpg


Där av är urtavlan, kronan, spännet och läderremen signerat med WUS logga.

Vi gjorde bland annat prototyper av urtavlan som kunde tex se ut så här:
DailProto2.jpg


Urverket skulle ju passa så lite dimensioner var ju bra att ha:
st8000drawing.jpg


Urverket blev Sea-Gull ST8000 som användes i projektet.
Lägg märke till visarnas axel inte är centrerad pga tourbillonen. Som ger den snygga osymmetriska urtavlan. :rolleyes:
Så här ser mitt exemplar ut i närbild..:pompus:
OI000120~2.jpg


Urtavlan med vågmönstret i centrum blev lyckat tyckte jag.:woot:
OI000097~2.jpg


Lägg märke till sekundvisarens briljant. Samt tim o minutvisarens sax form som så lyckat återspeglas i timmarnas indicier. För fullständig harmoni... :heart:

Var det något speciellt du undrade över yonsson?

Det var kul att träffa er alla deltagare i Malmö!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj hur det kan bli..;)

Jag lät deltagarna till GTG, välja vad de ville kolla på bland några av mina klockor. Innan mötet har ingen praktisk multi klock förvaring för att ta med många klockor. :)

Jag fottar en del men en del klockor lägger jag inte ut på nätet pga att jag tänker göra en mer uttömmande tråd om dem. :angel:
Men av olika anledningar så har det inte blivit av på ett par år..

Detta var mitt första GTG så och hursom så är det klart att denna opublicerade klocka skulle flyta upp till ytan.:woot:
Extra kul att de två första wristshotsen var på mina klockor i denna tråden.:snaphappy:

Detta är en av projekt klockorna som har gjorts på WUS (Watchuseek för de som inte känner till dem ;)).

Som startade redan 2012 Med rätt lång väg med designbeslut på detaljer mm.
1aTHsDZ9IdbrUHFEOPXw4ZfV7nNYZA9dGs19O4mV4fJqwfy6q.jpeg


Som senare kom i mål 2014. Med en leverans klar klocka.
1jdJ0Z0OMyDmwMDxsz21vcEjetC8Kh2x4C74-5Hyu0SDW18mk.jpeg


Initialt är det en begränsad upplaga på WUS forumet med 80st klockor och personlig gravering om så önskades.
1PX0_VNqFCMmJDOBZCcfJ2w21C6CNFL_C4CtmFx60_orcDnFh.jpg


Där av är urtavlan, kronan, spännet och läderremen signerat med WUS logga.

Vi gjorde bland annat prototyper av urtavlan som kunde tex se ut så här:
DailProto2.jpg


Urverket skulle ju passa så lite dimensioner var ju bra att ha:
st8000drawing.jpg


Urverket blev Sea-Gull ST8000 som användes i projektet.
Lägg märke till visarnas axel inte är centrerad pga tourbillonen. Som ger den snygga osymmetriska urtavlan. :rolleyes:
Så här ser mitt exemplar ut i närbild..:pompus:
OI000120~2.jpg


Urtavlan med vågmönstret i centrum blev lyckat tyckte jag.:woot:
OI000097~2.jpg


Lägg märke till sekundvisarens briljant. Samt tim o minutvisarens sax form som så lyckat återspeglas i timmarnas indicier. För fullständig harmoni... :heart:

Var det något speciellt du undrade över yonsson?

Det var kul att träffa er alla deltagare i Malmö!
Tack för infon! Lite märkligt om man håller i den och inte undrar vad det är, riktigt rolig klocka. Trodde det var ett skämt först att det var ett Wus-projekt men tydligen inte. :)
 
  • Like
Reactions: cab

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tack för infon! Lite märkligt om man håller i den och inte undrar vad det är, riktigt rolig klocka. Trodde det var ett skämt först att det var ett Wus-projekt men tydligen inte. :)
Satt brevid @6r15c (i början) och fick en intro av denna gentleman. All bakgrundsinfo framkom dock inte såklart. Mkt trevlig klocka, lite stor för min smak dock. Tubbe är kul.
 
Topp