• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG Västerås

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faan!! Jag skulle ha struntat i husmålning och matlagning och hängt med när Denke ringde...
:-(
 
Så där, då börjar man återvända till livet igen. Väldans trevlig eftermiddag med 8 i stort sett okända typer med tillhörande kända klockor. Lagom surrealistisk försittning på Varda där man fick identifiera redan anlända och inkommande deltagare med en titt på handleden istället för det kanske mer normala igenkännandet. Var några "vanliga" gäster som slängde lite lätt undrande blickar när de passerade vårat bord med tillhörande klockormgrop.
Vidare till Nymans för ett riktigt trevligt event, här vill jag återigen rikta ett stort tack för att dem verkligen ansträngt sig för att få oss att känna oss välkomna, där vi fick förfriskningar som flera av oss lyckades befläcka golvet med i en vaskningsorgie av sällan skådat slag. Ölflaskor skall inte ligga i kylen innan dom ställs fram kunde vi konstatera.
Efter svabbning av golv så började vi leta godis i montrarna, gömt bland det vanliga butikssortimentet gömde sig en hel del godbitar, Paul Newman Daytonan fick iaf mig att svettas i handflatorna vid klämmandet, inte var dag man bollar runt med saker i den prisklassen.
Urmakare fanns på plats och demonterade urverk och svarade på frågor under hela eventet, kul att se för en rookie som en annan.
Efter utdelning av goodiebags gick vi vidare till Bishops arms för en bit mat och en och annan bira.
Sammanfattningsvis en mycket trevlig GTG som jag hoppas vi kan göra om inom en inte allt för avlägsen framtid och då med ännu fler deltagare.
Stort tack till Snårtas som styrde hela Nymans grejen och tack till alla er som hörsammade min uppmaning om den första Västerås GTG:n
 
Topp