• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld! - Eberhard & Co Extra-Fort

johpe

Panerai
2-Faktor
Ah, i mellan rubriken! Missade ref numret när jag letade efter infon längst upp och bara såg Extra-Fort, tack!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
great_minds.jpg
 
Väldigt fin, precis i min smak!
Trevlig historielektion, visste inte så mkt om Eberhard, inte ens att dem fortfarande gör klockor!
Gör dem egna kronografer eller köper de in dem också(ETA)?
 

Pistol_Pete

Panerai
Grattis! Verkligen fin dinka!
Men 5 ATM => 5 Atmosfäriska tryck => 40 meter.
Borde inte en vattensportkille som du veta det? ;)
 

ngstrm

Friends of KS
Riktigt fin den där och härlig vintagefeeling trots att den är relativt ny. Grattis! Det mörkbruna bandet passade också bra, är de nån Hirschmodell typ alligator? Tipsa gärna för jag är på jakt efter ett till en guldklocka och gillade matchningen!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack ngstrm
Mycket riktigt är det ett Hirsch, fast ett präglat Duke, mörkbrunt. Detta är bra då det är snyggt, tåligt (tål vatten) snällt mot alligatorerna etc. Dock saknar jag den sista lilla känslan och utseendet för att match fina 18k Eberharden.
http://www.hirschag.com/en/hirsch-bracelet-assortment/#/6

Därför har jag har låtit sy upp två band i alligator för att få till det perfekta bandet till denna klocka. 19mm, färg, skin, stoppning, avsmalnande (19-18mm), yta (matt) etc. Två färger, mörkbrunt och svart.
$_13.jpg

$_12.jpg

Dessa har jag inte satt på än, jag får återkomma med bilder när jag så gör.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Den här hade jag missat! Härlig klocka, tack för sedvanligt informativ & underhållande post med bra bilder!
 
Topp