• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guld, rökelse och myrra. En liten trettondagstråd.

jerik

Omega
Denna dag firar vi för att en trio lite extra kloka män, ledda av en stjärna, uppvaktade en sedan tretton dagar nyfödd och lite speciell gosse med guld, rökelse och myrra. Enligt berättelsen som dock inte är helt bekräftad, men strunt samma just idag.

Detta fick mig att fundera på vad jag, ett par tusen år senare, skulle kunna bidra med till ett nyfött barn just idag för att följa traditionen. Guldet framgår väl på bilden, men myrra vet jag inte hur jag får tag på. En flaska deodorant kanske får symbolisera en modern variant av just myrra. Som rökelse kanske ett modernt doftljus duger? En egen ledstjärna är ju inte fel. Om min egen visdom inte står sig mot de tre originalen, får jag väl komplettera det med tre hjälpmedel för visdom. Inte helt moderna, men rätt coola ändå.
IMG-20170106-WA0000.jpg


Visa gärna bilder på vad ni gärna skulle ge en liten nyfödd gullegris, som ni tycker är speciell, just idag. Inget krav på samma tema. :)
 

Case

Panerai
I katolska länder är det ju trettondagen som är den stora presentdagen. Jultomten är nåt jäkla importerat nytt påfund. Frugan är spanjorska så trots att hon är ateist blev det presentutdelning idag. :)
 
Topp