• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guldring och stainless steel klocka

Bojo103

Breitling
2-Faktor
Kan vara en fråga som varit uppe tidigare men vill kolla vad era tankar är på att kombinera guldring, främst vigsel/förlovningsring, med SS klocka. Funkar kombon eller borde man hålla sig till en färgton?

Gillar själv tanken av att hålla det enhetligt men är sen inte säker på om det faktiskt skulle se konstigt ut att blanda - finns ju two tone klockor som funkar finfint så varför inte blanda färgen på accessoarerna?
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tycker inte heller att man ska bry sig om vad andra tycker och tänker.

För egen del bär jag en förlovningsring i platina, vilket jag valde utifrån att jag i regel bär armbandsur i stål. Jag kan dock inte komma ifrån att jag stör mig lite på att den inte går så bra ihop med guldklocka som jag skulle önska. Jag kommer därför att köpa en vigselring i guld.
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Blanda som du vill... själv tycker jag inte det spelar någon roll alls. Använder själv oftast stålklockor till mina egna ringar I rött guld.
Känns det viktigt, gör en ring I tvåton... rött och vitt i samma ringskena, jag gör ofta sådana till mina kunder.
 

Bojo103

Breitling
2-Faktor
Tack alla - uppskattar det! Är nog helt rätt att jag övertänker detta men känns skönt att det inte är något som stör alla här. Får väl känna efter och sen anpassa klockan därefter - kanske får bli en guldklocka för att matcha helt enkelt…
 

Enlundgren

Cartier
Oj, det har jag inte ens tänkt på att matcha. Men den stora majoriteten har väl stålklocka och guldring tänker jag, och det har ju funkat finfint hittills
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Det är klart snyggare i samma färg enligt mig, om du kör stålklockor skulle jag köra på en i vitt guld eller platina. Jag kanske är i det extremare fallet men jag kör samma färg (stål/silverfärgad) på alla accessoarer/kläder med metalldetaljer. Köper endast stålklockor utan något som helst guld i sig också.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
För min del är ju ringen på höger hands finger (guld) och klockan på vänster handled ( rent stål eller tvåton, eller vintageguld med läderband) och då spelar det ingen som helst roll.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Personligen kör jag vitguldsring och mestadels stålklocka. Min far rockar däremot rött guld trots att han aldrig skulle tänka tanken att bära en klocka som inte är i stål eller vitguld. På bilden nedan toppar han det hela genom att köra dubbelpipigt iförd en 32 år gammal t-shirt. MVG om du frågar mig.

IMG_0289.jpeg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag tycker att man ska bära och matcha det man trivs med.

Den enda gången man enligt min uppfattning ska vara väldigt noga med vad man bär är när man tar sig rätten att kritisera vad andra bär, d v s så sällan man förmår.

Med det sagt skulle jag ha svårt att inte respektera den person som lägger ner jobbet att materialmatcha vigselringen med en Moser Swiss Mad 🫡
 

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Just nu har jag Gulguld förlovningsring och främst stålklockor, det irriterar mig lite men kan inte göra något åt saken.


Planen är iaf att ha platina eller vitguld ring till vigsel och sedan matcha ring med klocka i framtiden.

Mao jag mixar guld och stål just nu men trivs inte hundraprocentigt med nuvarande arrangemang.
 
Topp