• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guppklockornas tid är kommen?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Gillar rubriken:)
Min senaste guppe som knappt kvalar in på sina för sin tid stora 36mm (därav namnet jumbo)
image.jpeg

Favoriten av mina gubbklockor är helt klart min Tudor på gubbgodkända 34mm:)
image.jpeg
Vill ha en sån Omega.
 

Psykel

Patek
Var går gränsen i diameter för guppig klocka?

Den här från min käre morfar hade varit grym om den vore 5mm större. 29mm är fortfarande för litet för mig när det gäller runda ur.
20161007_134144.jpg
30-31 mm är väl det minsta jag skulle gå, personligen. Under 30 känns pluttigt och damur. Min 31 mm Seiko från 1956 sitter fint på handleden, dock!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Älskar Jumbon!
Har fasen letat mig blå efter en sådan (i Au) men går bet. Berätta mer!
Grym storlek på klocka på min handled!
Det är en Omega Seamaster Jumbo referens 2494
Hammarautomat, guld på stål.
Jag förstår vad du menar med svår-jagat, har lite halvhjärtat letat Jumbo av och till i ett drygt år,
det blev en utebliven bytesaffär som ledde till att jag köpte Seamastern av @JohanHLM
 

Psykel

Patek
Själv rockar jag gärna under 30. Denna är 26x26. Men jag är designer och konstvetare så det är inget ovanligt :)

IMG_3880.JPG
Tja, skulle jag komma över en Seiko (samlar vintage Seiko) från 30/40-talet eller så för en vettig peng, så skulle jag kunna tänka mig att gå under 30mm. Har sett nån WWII-Seiko militärklocka på 28mm på ebay, dock liiite dyrare än vad jag är villig att lägga på en icke-GS. :p
 
Topp