• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här igen. Klocka till Tjejen

Widowmaker

Guld
2-Faktor
Då var det dags igen. Ett nytt försök att hitta något som duger åt damen.
Var idag på "stan" och kollade två butiker med klockor för att hitta rätt stuk och storlek och kom fram till att 37-39 mm är det perfekta. Problemet är att utbudet i butik är ytterst begränsat. Speciellt då hon inte gillar när klockorna blir för "tjejiga" .. suck..

Så vad har ni för tips på dykare, chronografer och liknande i det storlekspannet. Hittade sen Seiko men dem skulle dem ha 6papp för i butik. så njaa..
Annars gillar hon designen på Glycine combat sub. dock för stor.. ös på med ideer, bilder, länkar, ja allt :)

Tipsa gärna också om var man köper seiko bäst/billigast/smidigast nytt.. bara för att kolla.. annars är beggat också det aktuellt...

Tack

MVH

sarb för dressat, hon gillar "killigt" dykigt. ja :p haha, hon är väldigt petig. ska kolla vad hon säger om certinan,, den var snygg men hon gillar ej att mittlänkarna är färgade,,, ;/

sarb för dressat, hon gillar "killigt" dykigt. ja :p haha, hon är väldigt petig. ska kolla vad hon säger om certinan,, den var snygg men hon gillar ej att mittlänkarna är färgade,,, ;/
Kan ju försöka hitta typ en billig midsizedykare av någon populär modell, typ SMP?

22062011344.jpg

Tjejen har inte varit sådär superhappy över mitt nyfunna klockintresse och det har ju inte blivit bättre av att jag hänger här, tjatar om mystiska modellbeteckningar och köper på mig klockor och klockarmband i en strid ström.
Jag har ju ändå närt en förhoppning om att kunna få henne att bli liite intresserad av nåt annat än MK-klockor... Och det är ju inte bara att gå och köpa en skx013 som hon sen vägrar att ens ha på nattduksbordet. Men...så plötsligt trillar jag över en sumpklocka via en bekant och jag tänkte att gillar hon den här så kan man ju gå vidare sen!
Slängde på ett nyinkommet Zulu i ljust läder och fredagspresenten var klar.
image.jpeg

Succé!! Hon hade t o m lite svårt att ta av den för fotograferingen! :)
(Kom gärna med förslag på vad den helt omärkta klockan 36-37mm påminner om för märke/modell)

Och, yepsson, jag hoppas det är okej med lite trådkapning. :angel:

Senast ändrad:
Tjejen har inte varit sådär superhappy över mitt nyfunna klockintresse och det har ju inte blivit bättre av att jag hänger här, tjatar om mystiska modellbeteckningar och köper på mig klockor och klockarmband i en strid ström.
Jag har ju ändå närt en förhoppning om att kunna få henne att bli liite intresserad av nåt annat än MK-klockor... Och det är ju inte bara att gå och köpa en skx013 som hon sen vägrar att ens ha på nattduksbordet. Men...så plötsligt trillar jag över en sumpklocka via en bekant och jag tänkte att gillar hon den här så kan man ju gå vidare sen!
image.jpeg

(Kom gärna med förslag på vad den helt omärkta klockan 36-37mm påminner om för märke/modell)

Ser ut som en klassisk sub va?;)

image.jpeg

Kul med succé!
För övrigt är det ju tillåtet med wristshot också. :)
Mvh

Tycker en Datejust är den perfekta klockan till en kvinna, klassisk klocka för alla tillfällen.
Det blev en Datejust midsize med Rosa tavla till frun för några år sedan. Kvinnor har en förmåga att efter tag vänja sig. Tror att jag uppskattar den än vad hon själv gör:)

Tillbaka
Topp