Ja det är helt sjukt. Man kan prata i telefon utan sladd, även om man är utanför hemmet.iPhone? Är det något nytt påfund?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är helt sjukt. Man kan prata i telefon utan sladd, även om man är utanför hemmet.iPhone? Är det något nytt påfund?
Ahh fräntJa det är helt sjukt. Man kan prata i telefon utan sladd, även om man är utanför hemmet.Rena sci-fi grejen
![]()
Har kört Twelve O'clock en vecka nu och den funkar skitbra för att kolla gången över tid. Lätt att använda och väldigt smidig.Har länge använt appen WatchCheck på Android för att ställa/kolla gången. Den verkar ha försvunnit från Play. Vad skall man köra istället med samma funktionalitet tro?
Ja, jag har provat den lite också men jämför också med en som heter atomic time (tror jag). Samma där att det kostar någon hunka för alla funktioner. Där kan man få molnlagring vilket jag nu inte kommer ihåg om det gick i denna. Båda verkar iaf fullgoda ersättare!Har kört Twelve O'clock en vecka nu och den funkar skitbra för att kolla gången över tid. Lätt att använda och väldigt smidig.
Här nedan exempel när jag mätt min Tusenö Windseeker. Köpte Pro för $1 för att tracka flera klockor och det var absolut värt den lilla pengen
![]()
Hur funkar den här typen av appar - sitter man och slår in tiden själv i dem efter att man läst av klockan eller görs det någon mätning av något slag?Ja, jag har provat den lite också men jämför också med en som heter atomic time (tror jag). Samma där att det kostar någon hunka för alla funktioner. Där kan man få molnlagring vilket jag nu inte kommer ihåg om det gick i denna. Båda verkar iaf fullgoda ersättare!
Ja antingen trycker du "på knappen" just när din klockas sekund går över tolv eller så trycker du på knapp och reggar manuellt vad din klocka var exakt när knappen trycktes. Sedan håller appen reda på atomtid o jämför. Alla mätningar lagras och så kan man se genomsnittet över tid. Mycket trevligt!Hur funkar den här typen av appar - sitter man och slår in tiden själv i dem efter att man läst av klockan eller görs det någon mätning av något slag?
TackJa antingen trycker du "på knappen" just när din klockas sekund går över tolv eller så trycker du på knapp och reggar manuellt vad din klocka var exakt när knappen trycktes. Sedan håller appen reda på atomtid o jämför. Alla mätningar lagras och så kan man se genomsnittet över tid. Mycket trevligt!
Jag hade en app för en massa år sedan där jag tog kort på klockan, lokaliserade tavelcentrum och sedan enkelt måttade in tim-, minut- och sekundvisare. Det var väldigt enkelt och smidigt.Ja antingen trycker du "på knappen" just när din klockas sekund går över tolv eller så trycker du på knapp och reggar manuellt vad din klocka var exakt när knappen trycktes. Sedan håller appen reda på atomtid o jämför. Alla mätningar lagras och så kan man se genomsnittet över tid. Mycket trevligt!
Twelve har funktion att fota tavlan. Har inte vågat prova den än, får återkommaJag hade en app för en massa år sedan där jag tog kort på klockan, lokaliserade tavelcentrum och sedan enkelt måttade in tim-, minut- och sekundvisare. Det var väldigt enkelt och smidigt.
Jag trodde att appar numera automatiskt kunde läsa av tavlan och tiden. Hmm, kanske dax att börja utveckla en app![]()
Nu blir jag rejält OT här men jag tycker nog den mer "analoga" principen funkar väl så bra. Har verkat inom systemutvecklingsbranschen ett helt liv och är så trött på att mjukvara av idag styrs till hundra procent av vad agila team TYCKER vore bra funktioner (för att dom är kul att utveckla) till nästa release och till noll procent av vad kunden faktiskt skulle ha nytta av. Givetvis inte menat som någon rage mot ditt inlägg men mer som ett utryck för att saker som fungerar bra ofta tjänar på att inte krånglas till av kreativa utvecklare samt en allmän irritation över hur jäkla mycket värdelös grönssnitts utveckling som kastas över användarna. Se bara på hur MS långsamt fuckat upp Windows genom åren eller alla miljoner Spotify lagt på att flytta runt saker i gränssnittet. "OTragemodeOFF"Jag hade en app för en massa år sedan där jag tog kort på klockan, lokaliserade tavelcentrum och sedan enkelt måttade in tim-, minut- och sekundvisare. Det var väldigt enkelt och smidigt.
Jag trodde att appar numera automatiskt kunde läsa av tavlan och tiden. Hmm, kanske dax att börja utveckla en app![]()
He, he. Jo, den "analoga" varianten fungerar, men jag skulle nog säga att en "automatisk" variant skulle fungera bättre. Enklare inmatning av data är nästan alltid bättre UX.Nu blir jag rejält OT här men jag tycker nog den mer "analoga" principen funkar väl så bra. Har verkat inom systemutvecklingsbranschen ett helt liv och är så trött på att mjukvara av idag styrs till hundra procent av vad agila team TYCKER vore bra funktioner (för att dom är kul att utveckla) till nästa release och till noll procent av vad kunden faktiskt skulle ha nytta av. Givetvis inte menat som någon rage mot ditt inlägg men mer som ett utryck för att saker som fungerar bra ofta tjänar på att inte krånglas till av kreativa utvecklare samt en allmän irritation över hur jäkla mycket värdelös grönssnitts utveckling som kastas över användarna. Se bara på hur MS långsamt fuckat upp Windows genom åren eller alla miljoner Spotify lagt på att flytta runt saker i gränssnittet. "OTragemodeOFF"
Jag skulle säga att automatisk avläsning är en bättre finess än kopplingen till atomur som en del appar skryter med.He, he. Jo, den "analoga" varianten fungerar, men jag skulle nog säga att en "automatisk" variant skulle fungera bättre. Enklare inmatning av data är nästan alltid bättre UX.
Mvh,
En systemutvecklare för både backend och frontend
Jag kör varmt kranvatten + någon droppe Yes och skrubbar med en mjuk tandborste. Funkar skitbraUndrar hur man gör ren sina klockor från vardagssmuts. Vatten, tvål och mikrofiberduk eller mer avancerade tricks? Finns ju kit att köpa från diverse tillverkare
Jag är osäker om denna är äkta eller inte, eftersom den är 35mm i diameter och inte 38mm. Vad tror ni?
Min erfarenhet är också att måttband inte alltid är så bra, kan tänja ut sig mm. Skulle använt ett skjutmått.Svårt att uttala sig utifrån bilderna men det ser ju ut som att du mäter diametern en bit ovanför urtavlans mittpunkt. Se till att lägga måttbandet så att kanten på detta skär visarnas infästning så får du kanske tre millimeter till?
Kör också den, kanon!Har kört Twelve O'clock en vecka nu och den funkar skitbra för att kolla gången över tid. Lätt att använda och väldigt smidig.
Här nedan exempel när jag mätt min Tusenö Windseeker. Köpte Pro för $1 för att tracka flera klockor och det var absolut värt den lilla pengen
![]()