Det blev Tag heuer. Beställde nyss från uret.se
Jag beslutade mig för att följa min magkänsla totalt och helt enkelt ta vad jag gillar mest. Jag tänkte att kvalitet får jag antagligen oavsett vad jag väljer eftersom inga bland dem jag valde mellan tillverkar klockor av dålig kvalitet så jag gick enbart på vad som passar mig, mitt utseende och min livsstil mest. Kostnaden blev lägre än vad jag hade tänkt mig.
Hur gick mina tankegångar? Jo dem gick såhär. Först kändes Tag heuer mest lockande, varit dragen till Tag heuer sedan jag var tonåring. Sedan när jag började kika runt så började jag känna att mekaniskt verk var min grej. Eftersom jag gillar tanken om att inte behöva byta batteri, det ger mig illusionen av att vara oberoende. Denna illusion som sedan bröts när jag blev upplyst om Service. Jag kom tillfreds med att jag inte är oberoende utan helt enkelt måste lämna in klockan om än för ett batteribyte. Då föredrar jag det och så kan jag skaffa mig en solar G shock i ren oberoende överlevnadssynpunkt. Ännu en illusion såklart men inte helt spräckt än i alla fall.
Jag bad om råd och tips här, vilket jag är väldigt tacksam för att jag fick. Grand Seiko var aldrig riktigt lockande, inte heller Wempe. Oris och Tudor var dock båda väldigt starka, båda två kandidater ända tills igår. Kan helt klart bli någon av dessa i framtiden. Även fast nästa mål är Omega seamaster diver.