• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Höstens kvalitetsauktioner 2025

Epicure.watches

Silver
2-Faktor
Nu har Kaplans släppt de 50 första objekten av höstens kvalietsauktion. Flera intressanta objekt, men framför allt intressant prissättning/värdering!

Länk till digitala katalogen: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4582

Exempel från katalogen:
en 5513 med start på 65k
en 5508 med start på 80k
Vintage Speedmaster med start på 20k

Fyndläge eller budkrig? 💸 📈
Hittar du några favoriter bland objekten?

Jag har säkert och gärna fel men känns inte tre-kronor gravyren väldigt hemmagjord?
IMG_5198.jpeg

Royal Oak 57165 på sida 3, men det känns som att det kommer bli ett budkrig med tanke på utgångspriset.
Står att den har ett servicebehov. Undrar va det betyder. Det är en quartz, så antingen funkar den eller så funkar den inte.. Jag har hört rykten om att AP inte alltid är så behjälpliga när det gäller service på äldre quartz...?

Står att den har ett servicebehov. Undrar va det betyder. Det är en quartz, så antingen funkar den eller så funkar den inte.. Jag har hört rykten om att AP inte alltid är så behjälpliga när det gäller service på äldre quartz...?
Jag skulle anta att det bara är ett batteribyte som behövs och då är väl frågan vad ett batteribyte kommer kosta om man gör det hos AP. Det bör väl inte vara några problem med att göra det hos någon annan? Har ingen koll på AP om jag ska vara helt ärlig.

Jag skulle anta att det bara är ett batteribyte som behövs och då är väl frågan vad ett batteribyte kommer kosta om man gör det hos AP. Det bör väl inte vara några problem med att göra det hos någon annan? Har ingen koll på AP om jag ska vara helt ärlig.
jag har bytt batteri på AP hos annan urmakare. Inga problem. Handlar om några hundralappar bara.

Nu har Kaplans släppt de 50 första objekten av höstens kvalietsauktion. Flera intressanta objekt, men framför allt intressant prissättning/värdering!

Exempel från katalogen:
en 5513 med start på 65k
en 5508 med start på 80k

Kikat som hastigast och jag håller med dig att utrop på väldigt många är likamycket lockpris som startbud på lägenheter i Stockholms innerstad.
Dvs säljaren förväntar sig 30-50% mer.

Men nån kommer säkert hamna under radarn och säljas för guldkort (Guldskrot ska det givetvis stå),medan den överväldigande majoriteten hamnar precis där de ska ligga när klubban slår i bordet.

I teorin kunde ju startbudet på allt vara 1kr. Marknaden sätter alltid rätt dagspris ändå.

Exempel från katalogen:
en 5513 med start på 65k
en 5508 med start på 80k

5513 såg ju för jäkla trött ut. Den poleringen 😕

Jag gillar träningsredskapet märkt Breitling.
Man får se till att alternera arm bara.

49mm och 310 gram! 😅

1758288892421.png

Är halvt om halvt sugen på att blåsa upp till Stockholm bara för att få se nånting sånt live.
Kan inte ens slå mitt huvud runt hur det är att ha en sån om armen.

Som tidigare nämnts så är det, om jag är diplomatisk, ganska försiktiga utrop.
Denna bör ju också gå för dubbla pengen, give or take:

Är halvt om halvt sugen på att blåsa upp till Stockholm bara för att få se nånting sånt live.
Kan inte ens slå mitt huvud runt hur det är att ha en sån om armen.

Som tidigare nämnts så är det, om jag är diplomatisk, ganska försiktiga utrop.
Denna bör ju också gå för dubbla pengen, give or take:

Kommer du till Bukowskis den 22/10 (visning från den 17e) så får du kaffe!
Besöker fäderneslandet och ju fler desto roligare.

Tyvärr verkar auktionskatalongen inte släppas före den 7e.

Tillbaka
Topp