• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

H. Moser & Cie - Swiss Icons Watch

Kul eller för mycket?

• Kul!

• För mycket larv..

Resultatet är endast synligt efter enkät.
Verkar som dom avbröt kampanjen o_O

B6A861DF-1977-4520-8BB4-15338461149E.png

Tråkigt :(

Ja, bara för att Gerald Genta var en bra formgivare finns det mer horologiskt och designmässigt intressant än Royal Oak, Ingenieur och Nautilus i säsongens senaste färg och storlek.
En fiffig evighetskalender i rödguld med vattentålighet till 120 meters tryck som man slipper förknippa med nån tennisspelare eller skådis exempelvis.
En riktig Gerald Genta Octa funkar också, om man nödvändigtvis ska blanda in honom.

Att de ger Breguet en känga svider en liten, liten aning, så jag kommer inte helt undan själv. ;)

Personligen skulle jag vilja stå öga mot öga och dega urmakaren upfront för klockan som hen byggt. Kanske kommer vi tillbaka till den verklighet igen.

De få som har möjligheten måste det vara en dröm som blir uppfylld. Jag tänker närmast på Gustafsson & Sjögren, GoS Watches.

Nu är verkligheten nog att urmakaren är den som får minst betalt i kedjan?

Jag syftar på Mosers video.... Kanske jag flumma ut för mycket...

Senast ändrad:
Personligen skulle jag vilja stå öga mot öga och dega urmakaren upfront för klockan som hen byggt. Kanske kommer vi tillbaka till den verklighet igen.

De få som har möjligheten måste det vara en dröm som blir uppfylld. Jag tänker närmast på Gustafsson & Sjögren, GoS Watches.
Äger GoS en Moser?

Moser driver en kampanj kallad "#MakeSwissMadeGreatAgain". Man kan kalla det "Guerilla marketing". I slutänden handlar det om en urmakare som tillverkar en klocka och sen säljer den till en kund. Så ser inte riktigt Schweiziska klockindustrin ut idag.

Varför jag använder "GoS" som exempel är för att det handlar om hantverket och inte stoppa pengarna i fickan på "ambassadörer" och annat löst folk som skall marknadsföra klockor åt företaget. Man kan fråga sig varför "GoS" är så respekterad tillverkare av klockor ? Är det på grund av marknadsföring eller på grund av deras hantverk.

En interjuv med Edouard Meylan CEO H. Moser & Cie.
https://soundcloud.com/alexanderlinz/edouard-meylan-ceo-h-moser-cie

Hemsk styggelse och möjligen bara ett sätt att röra om i grytan/trolla?!
Tänk om det stått ”Steinhart” på tavlan, inte en kotte hade sympatiserat med skapelsen.
Det är förvisso sant. Dock beror ju det på att Moser inte gör detta för att sälja volymer utan för att belysa vad de upplever vara en branschproblematik.
M a o hyfsat stor skillnad i grundläggande incitamenten.

Tillbaka
Topp