• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hade en extra 116710LN-tavla

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Coolt!
Vissa verkar tro att det inte är din tavla utan allmänhetens och intar per automatik en ifrågasättande attityd. Personligen så tycker jag det blev hur ballt som helst!

J
Fast å andra sidan är detta ''Diskussiondelen'' och kan man inte ta lite kritik så bör man kanske inte ha startat den här tråden från början.

Det jag menar är att tavlan utger sig att vara något den inte är. Det är som att t.ex. måla texten röd på en vanlig Rolex 1680, då blir den något den egentligen inte är.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nja...känns fel....kan bli stökigt längre ner på vägen....fast kanske inte då tavlan aldrig lämnat moderskeppet så tidigare..... Vi får C.....
 
  • Like
Reactions: K-S

K-S

Rolex
2-Faktor
Fast å andra sidan är detta ''Diskussiondelen'' och kan man inte ta lite kritik så bör man inte starta en sådan här tråd.

Det jag menar är att tavlan utge sig att vara något den inte är. Det är som att t.ex. måla texten röd på en vanlig Rolex 1680, då blir den något den egentligen inte är.

väl rutet
 

Jens

Greedo
Fast å andra sidan är detta ''Diskussiondelen'' och kan man inte ta lite kritik så bör man inte starta en sådan här tråd.

Det jag menar är att tavlan utge sig att vara något den inte är. Det är som att t.ex. måla texten röd på en vanlig Rolex 1680, då blir den något den egentligen inte är.

Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg. Jag försvarade bara hans sätt att göra va fan han vill med sin egen tavla. Finns det nåt annat ställe här där man kan posta bilder utan att det diskuteras?


J
 

Charles_

Rolex
Fast å andra sidan är detta ''Diskussiondelen'' och kan man inte ta lite kritik så bör man kanske inte ha startat denna tråd från början.

Det jag menar är att tavlan utger sig att vara något den inte är. Det är som att t.ex. måla texten röd på en vanlig Rolex 1680, då blir den något den egentligen inte är.

Kritik har jag ingenting emot; alla är fria att ha sin egen åsikt. Det jag ogillar är folk som ifrågasätter varför jag gjorde si eller så.

Skillnaden mot ditt 1680-exempel är att det här en kombination som aldrig har funnits och det kommer således vara ganska klart att det är ett custom-jobb. Kvarstår att se om den ens hamnar i GMTn.. Jag led av att se tavlan ligga och skräpa och bestämde mig, som sagt, att göra någonting kul med den :)

Borde den inte vara grön? Kommer skära sig!

Den var tänkt att bli grön först men det var svårt att få kontrast mot det svarta. Röd GMT-visare ska dock också fixas.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Kritik har jag ingenting emot; alla är fria att ha sin egen åsikt. Det jag ogillar är folk som ifrågasätter varför jag gjorde si eller så.

Skillnaden mot ditt 1680-exempel är att det här en kombination som aldrig har funnits och det kommer således vara ganska klart att det är ett custom-jobb. Kvarstår att se om den ens hamnar i GMTn.. Jag led av att se tavlan ligga och skräpa och bestämde mig, som sagt, att göra någonting kul med den :)
Tycker också att det är ''kul'' att du har gjort något med tavlan men jag personligen hade valt ett annat motiv. Hoppas att du blir nöjd och du även posta lite bilder om/när den blir monterad, trots vad alla har sagt :)
 

Whedda

Rolex
Kritik har jag ingenting emot; alla är fria att ha sin egen åsikt. Det jag ogillar är folk som ifrågasätter varför jag gjorde si eller så.

Skillnaden mot ditt 1680-exempel är att det här en kombination som aldrig har funnits och det kommer således vara ganska klart att det är ett custom-jobb. Kvarstår att se om den ens hamnar i GMTn.. Jag led av att se tavlan ligga och skräpa och bestämde mig, som sagt, att göra någonting kul med den :)

Den var tänkt att bli grön först men det var svårt att få kontrast mot det svarta. Röd GMT-visare ska dock också fixas.

Självklart får man ju göra som man vill med sina egna delar men känner du verkligen att den representerar det samband Rolex haft med Oman och SAS när man själv placerar dit loggan? Vill som sagt inte säga hur andra skall göra med sina saker men vad som inspirerar mig med dessa specialtavlor är ju just att de kom på ett visst sätt, av en viss anledning från Rolex. Att göra egna tavlor är väl som sagt upp till var och en men skulle jag göra det skulle jag nog välja en logga eller symbol som tidigare inte använts i ett samarbete.
 

Hardy

Thug
Självklart får man ju göra som man vill med sina egna delar men känner du verkligen att den representerar det samband Rolex haft med Oman och SAS när man själv placerar dit loggan? Vill som sagt inte säga hur andra skall göra med sina saker men vad som inspirerar mig med dessa specialtavlor är ju just att de kom på ett visst sätt, av en viss anledning från Rolex. Att göra egna tavlor är väl som sagt upp till var och en men skulle jag göra det skulle jag nog välja en logga eller symbol som tidigare inte använts i ett samarbete.


Ja om man nu ska "förstöra" en originaltavla skulle jag iaf valt någon symbol som jag personligen kan relatera till. Typ sportklubb eller egna initialer. (mitt tycke)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Känns iaf väldigt olustigt det känns att en ny GMT säljs för 12500€ för en gravering på boetten om den är for reals.. Känns ju annars som jäkligt enkla pengar.
Splittrade känslor när jag ändå tycker en vintage Oman rolle ändå är rätt motiverad på nått jäkla sett...
 
Topp