• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halvt-OT: Brådskande! Tips på flytväst för Gotland runt?

RobinW

Cartier
2-Faktor
Bra? Jag har förbrukat två st, värdelös kvalitet. Känner flera som även de har förbrukat yachtmans. Klarar inte tuffare tag helt enkelt. Då skall vi inte ens prata om de syntetiska banden de gick över till efter skinnbanden.

Opps, det var en Yachtsman jag har, sorry.
Den har jag visserligen bytt en på garanti, men min har hållit finemang. De senare banden kan jag inte svara på, det var ett skinnband som gav upp.
Trist om de inte hållit jämn kvalitet.
 

jabla

Sarlacc
Men du är väl ganska kunnig angående övrig utrustning också Aurum? erfarenhet saknas ju inte. :)

gruppbild_juniorer.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fick köra på en fulbeater idag, inte optimalt för kappsegling... Så här kan det se ut efter en dag med Tropic, men visst är de sköna band att bära. Finns det några andra sköna tåliga seglarklockor med countdown, eller vad ska man ha NiklasArvid, Davvan m.fl.
20140503_174831.jpg
 

Jonte73

Audemars
Kör en baltic automatare med sele så att du kan kranas ombord om du druttar.
Ca 2000 + sek
Satsa på en sån då du är ganska rörlig jämfört med en seglarväst.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fick köra på en fulbeater idag, inte optimalt för kappsegling... Så här kan det se ut efter en dag med Tropic, men visst är de sköna band att bära. Finns det några andra sköna tåliga seglarklockor med countdown, eller vad ska man ha NiklasArvid, Davvan m.fl.
20140503_174831.jpg

optimum time i en eller annan variant, kostar inte så mycket, den Aurum postar ovan funkar fint, lite klossig kanske, denna är mer använbar även på land:

http://www.ebay.co.uk/itm/Optimum-T...UK_Sporting_Goods_Sailing&hash=item41803afe2a

 
Topp