• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TimeDealer

Cartier
Jag är sugen på en Hamilton klocka och då främst en khaki field day date (H70505933)
h70505933.png



eller khaki Pilot Day Date (H64615135) detta var även samma klocka som användes i filmen interstellar av Matthew Mcconaughey.
H64615135_7.png



Till frågan:
-Är det någon här som har använt eller innehar en sådan klocka som kan komma med lite ris och ros?

Väntar med spänning!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har klämt på några vid tillfälle när jag rest och spontant känns de bra. Pålitliga urverk och egen design, sen är väl inte finishen i klass med dyrare klockor men jag upplever dem som prisvärda!
 

Rojalisten

Panerai
Köpte en pilot day date åt farsan, dock med skin armband. Riktigt fin klocka, härlig tavla med upphöjd index som gör sig riktigt glittrig och fin i solen. Imponerad faktiskt :)
 

Pet79

Omega
Jag och brorsan äger dessa klockor. riktigt fina, bra kvalitet, många vänner&bekanta som gärna vill titta och känna.
H64615135 har exempel 80tim "power reserve", H-30.
Enda negativa som vi märkt nyligen är att länken får lätt repor
 

TimeDealer

Cartier
Tack! :)
H70505933 är ju minst lika snygg, men är "lite" filmtokig och håller Interstellar "ganska" högt så sprang hem direkt efter filmen på bio och började googla vilken klocka det var. Kändes fint att tillslut beställa sig för att sälja av lite andra och köpa en lite dyrare (allt är relativt).

Fan så nice. Ja interstellar är min favoritfilm just nu!! Jag har sneglat lite på klockan som Murph använder, den också väldigt fin. Funderar på att köpa den till dottern eller frugan!
Så kallade "Murph Watch" som jag personligen tycker är snäppet coolare då det var med den klockan han skickade meddelande med :)
Skulle bli en fin duo :D
hamilton-khaki-interstellar-watches-4.jpg
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Fan så nice. Ja interstellar är min favoritfilm just nu!! Jag har sneglat lite på klockan som Murph använder också fin. Funderar på att köpa den till dottern eller frugan!
Så kallade "Murph Watch" som jag personligen tycker är snäppet coolare då det var med den klockan han skickade meddelande med :)
Skulle bli en fin duo :D
hamilton-khaki-interstellar-watches-4.jpg

Japp men den går inte att köpa, specialtillverkad av Hamilton bara för filmen tyvärr. Har för mig jag läst att finns ETT ex som numer inte är i Hamiltons ägo.
Finns dock liknande varianter!
Har haft precis samma tanke för övrigt :D
 

TimeDealer

Cartier
Japp men den går inte att köpa, specialtillverkad av Hamilton bara för filmen tyvärr. Har för mig jag läst att finns ETT ex som numer inte är i Hamiltons ägo.
Finns dock liknande varianter!
Har haft precis samma tanke för övrigt :D
"the "Murph Watch" will not be available for any type of commercial purchase" HELVETE MED!!! Den var ju så snygg!!
 

TimeDealer

Cartier
Får väll helt enkelt ringa till Hamilton och fråga om de släpper en klocka för en antagligen löjlig summa ;) Men kommer ju aldrig att hända. Men men. Ångesten är total just nu!
 

TimeDealer

Cartier
Jag fick detta som svar av Hamilton när jag frågade om det gick att få tag på eller beställa en "Murph watch"..

"Thank you so much for your email and your interest in Hamilton watches.
It’s really nice to hear that you loved the watch from Murph.
Unfortunately we can’t do anything as this watch is not existing, it was only for the movie, sorry about that."

Än är detta inte över!!
 
Jag har precis nyköpt min första Hamilton på eBay. Var på semester i San Francisco, så just en Hamilton kändes rätt som souvenir från USA (ja, jag vet att det ägs av Swatch nu som allt annat, men ändå!).
Det är en Khaki Field automat, h70555523 (http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/field/auto-42mm/h70555523). Jag är hittills mycket nöjd. Bra finish, schysst tyngd, hyfsat bra lume. Har inte hunnit testa den mer än några dagar, men det verkar lovande. Så jag kan egentligen inte uttala mig om de två modeller du nämner, men jag är nöjd med Hamilton!

IMG_20151104_092041.jpg
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag har precis nyköpt min första Hamilton på eBay. Var på semester i San Francisco, så just en Hamilton kändes rätt som souvenir från USA (ja, jag vet att det ägs av Swatch nu som allt annat, men ändå!).
Det är en Khaki Field automat, h70555523 (http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/field/auto-42mm/h70555523). Jag är hittills mycket nöjd. Bra finish, schysst tyngd, hyfsat bra lume. Har inte hunnit testa den mer än några dagar, men det verkar lovande. Så jag kan egentligen inte uttala mig om de två modeller du nämner, men jag är nöjd med Hamilton!

IMG_20151104_092041.jpg

Snygg! :)
 
Topp