• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

har 40 minuter. behäver råd om omega planet ocean

Stileicon

Breitling
Vänner - jag skulle avsluta min affär i på omega planet ocean 42mm titanium men grym ågren när jag slängde på mig XL för att testa. Den kändes trevligare, på något märkligt sätt..

Nu sitter jag nästgårds och dricker en öl, stället stänger om 40 minuter och i morgon åker jag hem.

Jag kan definitivt bära upp en XL men faaaaan så svårt det blev.

Råd?
Samma pris, 4900 EUR

Andrahandsvärde på XL titan?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Vänner - jag skulle avsluta min affär i på omega planet ocean 42mm titanium men grym ågren när jag slängde på mig XL för att testa. Den kändes trevligare, på något märkligt sätt..

Nu sitter jag nästgårds och dricker en öl, stället stänger om 40 minuter och i morgon åker jag hem.

Jag kan definitivt bära upp en XL men faaaaan så svårt det blev.

Råd?
Samma pris, 4900 EUR

Andrahandsvärde på XL titan?

Hmmm, knepigt. Rent spontant så kollar jag inte på XL-varianten i och med att 42 mm är max för mig att bära upp. Jag antar att jag är normallemmad. Generellt tycker jag att jag ser fler osålda/äldre annonser gällande XL-varianter men jag kan ha fel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
XL är för bjässar. Är du en bjässe? Skulle personligen aldrig ens fundera på att köpa en PO XL då de är så satans stora och då väger jag ändå över 100 pannor. Snart kommer väl Ricvin och säger "köp XL, allt annat är för mesar", men faktum är att han är ganska ensam om att tycka det, dessutom har han fel. :)
 

JayJay

Rolex
Det är ju du som ska ha den... Men jag hade kört på 42:an. Har aldrig sett ngn bära upp XL snyggt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
hm, det är som att läsa en bok med de sista sidorna utrivna. Vilken blev det? XL hade jag satsat på.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
XL är för bjässar. Är du en bjässe? Skulle personligen aldrig ens fundera på att köpa en PO XL då de är så satans stora och då väger jag ändå över 100 pannor. Snart kommer väl Ricvin och säger "köp XL, allt annat är för mesar", men faktum är att han är ganska ensam om att tycka det, dessutom har han fel. :)
Jag har av princip aldrig fel!! Klart som fan du ska ha XL.. Eller när du ändå håller på. Ta XXL!! ;-)
image.jpg

Skämt åsido. Du måste testa dig fram. 42:an kommer inte att kännas liten och 45:an kommer inte kännas för stor. Om du nu inte är pytteliten..
Storleksskillnaden känns bara när man står och byter mellan klockorna tror jag.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Du valde rätt, grattis :)

also: bilder, annars har det aldrig hänt ;) här sitter vi ivriga på att se hur den sitter
 

paradis

Audemars
Grattis till, omega planet ocean 42mm titanium , skulle också valt 42 + att kanske i framtiden så blir den lättare att sälja/bytta...:)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Bra val!
Jag började med PO XL 8500, men den var på tok för obekväm och tung att bära efter 3 dagar..
XL är "finare" när man jämför side-by-side, den imponerar mer vid första ögonkastet men vid dagligt bärande så är det för stort och tungt.

Blev en 42mm 2500 till slut som jag är toknöjd med :)
 

Daniel J

Omega
42:an med 8500verket tycker jag blir lite vinglig då det är så hög.
Xl är lika hög men proportionerna blir bättre.
42 på gummi fungerar dock då den blir mindre vinglig då.
 
Topp