• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du någon gång köpt en klocka hos en AD?

Har du någon gång köpt en klocka hos en AD?

  • Ja

    Röster: 121 74.7%
  • Nej

    Röster: 41 25.3%

  • Totala väljare
    162

billo

Cartier
Aldrig gjort det, men kommer troligtvis att göra det någon dag. Om intresset fortsätter att växa i den takt de har gjort.
 

SJ Smythe

Cartier
Tre AD köp. Två på Ace i Amsterdam och ett hos Tourneau. Tror dock jag gjort mitt sista AD-köp, blir så jäkla dyrt och bättre begagnat är inte alls fel. Men visst är det kul.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det största köpt, som var stort då (i och med att det var första klockan), en certina ds first köptes i butik. Alltid en rolig känsla köpa i butik även fast uppackning från postpaket är roligt med!

Såhär 10år senare inser jag att jag borde passar på att köpa något dyrare märke i butik då priserna var lite bättre då ;)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ja, min första "riktiga". Longines conquest belönade jag mig själv med när jag började jobba efter högskolestudier.
 

Cryssarn

Rolex
Köpte min Black Bay på Rob E. Klart mer tillfredsställande än att få hem i lådan. Men ibland får man tänka ekonomiskt :) När jag öppnade paketet till min Seamaster så hade jag ju inte tråkigt direkt när jag tänker efter. Blir att reflektera över detta
 

Espresso

Cartier
Förutom den jag fått av min mor (statens tjänst Tissot) har jag köpt alla hos AD, 3 i Sverige och 1 i Tyskland.
Ligger för närvarande en handpenning på Rob E som förhoppningsvis kommer spenderas på något trevligt framöver :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Gjorde nyligen mitt första köp hos AD på en klocka över 5k. Har tidigare bara blivit beggat pga mer praktiska och ekonomiska skäl.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Köpt flera stycken från AD (ca 9 st). Älskar nytt men att köpa klockor här på KS funkar kanon det med! :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Faktiskt inte...

Köpte min enda nya klocka - en Tag Carrera Heritage - i begynnelsen av mitt klockintresse via Members. Innan jag visste bättre... :)

Resten är vintage via KS.
 
Topp