• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har gjort det igen, vad har jag köpt nu?

_jonte

Patek
Koll på vilket verk som sitter i denna? Har tidigare läst nånstans att dessa var för amerikanska marknaden och har en variant på el-primero med 17 eller 19 juveler iställer för 30'ish i standard-primero. Är jag helt ute och cyklar? Vet du nåt mer och kan berätta martinhook?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Movado Super Sub Sea,

Står 206-704-501 i insidan bakboett.
Sitter ett Zenith 146HP Manuellet 36.000bph verk i den vad jag förstår.
Skicket är klanderfritt, i boett & fick den uppmätt till +1,2 sekunder / 24h

Får jag behålla den längre än Zenith De Luca?


nijcdhv.jpg

ZimlUoE.jpg

b5MiJNZ.jpg

FApXZAT.jpg

Grattis! Då finns det två på forumet f n... :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Koll på vilket verk som sitter i denna? Har tidigare läst nånstans att dessa var för amerikanska marknaden och har en variant på el-primero med 17 eller 19 juveler iställer för 30'ish i standard-primero. Är jag helt ute och cyklar? Vet du nåt mer och kan berätta martinhook?


Verket är ett manuellt cal 146 HP konstruerat av Martel som senare köptes upp av Movado. El primeros är uteslutande automatverk så det är inte en variant av dessa. Jag och McGyver snabbmätte verket och frekvensen var antingen 21600 eller 28800, jag minns inte nu i skrivande stund. Beaterror var i a f nästan 0,så verket går då i praktiken att rucka till försumbar gångavikelse,. Det är ett verk av fantastisk kvalitet. Detta genomsyrar f ö hela klockan, kronor, tavla visare e t c. Glaset har Movadologgan etsad i centrum (så även med Martins), vilket jag ser som rena kärleksförklaringen från tillverkaren; endast det bästa var gott nog...
:happyhappy:

Edit: Zenith hade f ö en tvillingmodell med samma verk. om detta finns att läsa i denna tråd från tz.uk

http://forum.tz-uk.com/showthread.php?255564-Movado-Super-Sub-Sea-mini-review

:)
 

Mattan

Panerai
Mycket fin! stilen på den typen av kronograf är nästan fulländad, bara visarna som kanske skulle kunna vart lite snyggare, men återigen riktigt fin!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Läcker som bara den! Tyckte också att det var lurigt med lumen på visarna. Skönt
att få det bekräftat att det är ok!
 
Topp