• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har ni döpt något efter en klocka eller liknande?

Sbys

Omega
Vi människor har ju en förkärlek till att döpa saker och ting efter sådant som vi gillar, älskar eller inspireras av. Så en av våra hundar heter Daytona. 🤩

Har ni döpt något efter någon/något ifrån klockvärlden? Vad?
 

Bilagor

  • B78048FC-AF1B-4122-8C6F-7C3844FBED08.jpeg
    B78048FC-AF1B-4122-8C6F-7C3844FBED08.jpeg
    555.7 KB · Visningar: 7

Dafi

Cartier
2-Faktor
Daytona går väl an, det är trots allt en stad i Florida. Men att döpa tex en hund till Rolex ger mig vibbar av att det är klockvärldens svar på Lyxfällan-personer som döper sin chihuahua till glamorösa Gucci. Om inte annat blir det ibland knepigt att uttala: ”hon heter faktiskt Jaeger LeCoultre!”. Eller ”kom nu, 126710, så går vi”.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Väldigt mycket i klockvärlden är ju redan döpt efter något annat, personer (många klockmärken) eller platser t.ex., så det blir kanske inte alltid uppenbart för folk utanför klocksvängen vad man döpt efter...
Men vissa namn skulle ju låta bra. "Tissot" skulle vara ett bra namn på en katt t.ex. :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det är ju de enda 2 med bra karaktär ;)
Kan väl diskuteras… fast kanske fel att säga att jag döpt barnen EFTER karaktärerna. Mer tagit namn därifrån vi tyckte var bra. Plöjde ju den serien 1:a gången när frugan var gravid med grabben och man inte visste vad han skulle döpas till. Då dök det upp en karaktär med ett namn vi båda tyckte var fint, Hector (Salamanca)

Sedan plöjdes serien för andra gången när vi väntade vår dottern 3 år senare. Ännu svårare med namn till henne tyckte vi. Men då kom det i samband med Walters nytillskott, lilla Holly (White)

Sen att det enligt mig är världens genom tiderna bästa serie är en annan diskussion
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Kan väl diskuteras… fast kanske fel att säga att jag döpt barnen EFTER karaktärerna. Mer tagit namn därifrån vi tyckte var bra. Plöjde ju den serien 1:a gången när frugan var gravid med grabben och man inte visste vad han skulle döpas till. Då dök det upp en karaktär med ett namn vi båda tyckte var fint, Hector (Salamanca)

Sedan plöjdes serien för andra gången när vi väntade vår dottern 3 år senare. Ännu svårare med namn till henne tyckte vi. Men då kom det i samband med Walters nytillskott, lilla Holly (White)

Sen att det enligt mig är världens genom tiderna bästa serie är en annan diskussion
Väldigt fina namn! Jag skojade om karaktärerna, jag tyckte bara att Skinny Pete and Bagder va härliga karaktärer!

Den är världens bästa serie genom tiderna!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Vi människor har ju en förkärlek till att döpa saker och ting efter sådant som vi gillar, älskar eller inspireras av. Så en av våra hundar heter Daytona. 🤩

Har ni döpt något efter någon/något ifrån klockvärlden? Vad?
Jag döpte min katt till Patek Philip - för övrigt en av klockvärldens absoluta mästare.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är bara att erkänna - minst hälften av oss klockentusiaster använder namn och referensnummer som lösenord på diverse plattformar 😉🥸
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kunde inte låta bli att stava Sinister med två N i stamtavlan på en av valpisarna senast 😁
Ja jag saknar min blästrade 104 då och då ☺️



saknar inte AR på utsidan glaset dock 🤬
 
Topp