• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har posten och tullen egna tejpar med logga på?

Rivalen

Rolex
Jag har för mig att jag hört någonstans att om tullen öppnar en paket så tejpar de igen den med sin egen tejp med Tullverkets specifika tryck på. Det borde vara så, men är det så?

Samma med Posten "Värde". Där har jag hört att de tejpar igen paketet vid inlämningen med en egen tejp, med logga.

Finns det säljare som har tejp med egen logga?

Förutom klarläggande så skulle jag gärna vilja se bilder på hur det isf ser ut - någon som har bilder på en paketöppning med sådan tejp?

:)
 

mouqvist

Rolex
Vet ej vad tullen gör men posten använder en mycket tunn och omtålig tejp (röd tejp med postens logga i svarta bokstäver har jag för mig) som brukar gå sönder vid hantering.
Meningen är att man ska kunna se om paketet har öppnats under transport och om någon fifflat med varan.
 

David

Bödeln
null_zpsb08f8f27.jpg
 
Topp