Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Problemet med Tag är att de är skizofrena som märke. De har flera riktigt trevliga dinkor som ger en ett riktigt sug och sen en hel del som ger en total vinballe.
Nu har många redan påpekat Monaco McQueen och Carrera men det här gillar jag starkt:
![]()
Men när jag ser den här så får jag total och kronisk vinballe av:
![]()
Kan inte komma på en annan klocktillverkare som misslyckats så fett med sitt budgetsegment som Tag...
Har haft en Monaco som jag trivdes bra med. Kan dock inte säga att jag tyckte kvaliteten kändes 100...viklås som var svårt att få att sitta skönt, ingen direkt gedigen känsla från klockan i stort avseende tryckknappar, vridning o s v .
Men jag tyckte (och tycker än) att den är väldigt snygg!![]()
Heuer gjorde enligt mitt tycke vackrare ur.
Den riktiga Monzan är en favorit, otroligt vackert ur.
Det där är ett verktyg. Det nya är bara pynt
Tråden är nu inne på sin fjärde sida...var är HATET?
Remdrift och jättehögfrekventa verk är säkert jättehäftigt...men det som verkligen skulle få TH på banan vore om man rekryterade ett gäng strateger från Tudor. Man har ett avsevärt grymmare arv att spela på, men gör mest re-issues utan den verkligt nyskapande twisten. Saknar en riktigt modern pangklocka som ändå är fullproppad med märkes-dna, typ pelagos.
Nja, mer på nyutgåvorna av heuers gamla racingklassiker.Tänker du på Tag Heuer Pro. 1000?
Jag är lite kluven till ditt inlägg. Jag förstår det till viss del dock känns det inte logiskt, men du kan säkert hjälpa mig med en förklaring.
Jag gillar TH och har 2st olika Carreramodeller. En Carrera chronograph cal 1887 (deras Seiko-egna-inhouse verk) samt en Grand Carrera GMT.
Måste säga att jag är sanslöst nöjd med båda, både den höga kvaliteten och detaljerna till ett rimligt pris. Mitt klockintresse föddes väl för ca 8 år sen och jag har alltid gillat motorsport vilket gjorde att jag kikade på TH. När jag sen fyllde 30 köpte jag Grand Carreran som precis kommit ut (2008)! Hade sett bilder och väntade ivrigt på att den skulle lanseras
Det jag gillar med TH är att de är så teknikorienterade och lägger mycket fokus på utveckling.
T ex MicroGirder, en mekanisk klocka, med en nogrannhet 5/10 000dels sekund! Kanske lite tramsigt men jag gillar det.
Sen kan jag väl instämma i att deras marknadsavdelning borde avgå. "You never go full retard" som Krik Lazarus aka Downey Jr hade sagt!Men det har de ju gjort...![]()
Iallafall här kommer ett par taskiga mobilbilder på mina skönheter!
Ha en skön kväll allesamman!
Håller med dig i det du skriver. När de gör rätt blir det bra. Troligtvis svärtar alla billiga quartzare ner märket för oss som bryr sig och därför ogillar många märket. Sen tror jag att många av deras quartz modeller har en design som tilltalar folk mer i staterna. Har nog aldrig sett så många TH butiker som när jag var där.