• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej då BLNR! (?)

Tråden handlar inte BARA om Rolex.com utan om katalogen, prislistan samt hur Rolex sortiment visas på webbsidor av olika AD. Visst finns modeller kvar på Rolex.com nu men det behöver inte vara så fram till nästa Basel. Tänk om Rolex tänker fasa ut LN och BLNR under året. Nu finns de kvar på hemsidan eftersom de kanske finns ”på lager” hos Rolex och några AD kommer få klockorna. Kataloger brukar Rolex trycka i mars. Kolla era gamla.

Tråden handlar inte BARA om Rolex.com utan om katalogen, prislistan samt hur Rolex sortiment visas på webbsidor av olika AD. Visst finns modeller kvar på Rolex.com nu men det behöver inte vara så fram till nästa Basel. Tänk om Rolex tänker fasa ut LN och BLNR under året. Nu finns de kvar på hemsidan eftersom de kanske finns ”på lager” hos Rolex och några AD kommer få klockorna. Kataloger brukar Rolex trycka i mars. Kolla era gamla.
B**** plzzzzzz ;)
Ta det nu luugnt..

Med tanke på att dom precis släppt en gmt med nytt urverk så kommer dom iallafall att uppgradera verket i dessa sen är ju frågan när detta kommer att ske...

Egentligen är det väl inte en biggi?

Eller denna tråden är kanske ett rop efter att börja bunkra BLNR så man kan sälja dyrt?

Sen får vi se hur länge BLNR verkligen finns kvar...
Hade blivit flrvånad om denna stryks helt och nya air-kingen får vara kvar!

Men det är detta som är det älskvärda med rolex... ingen utanför företaget vet nåt alls!

Va dom så billiga i sverige då?
58 låter ju löjligt billig för en där det väl alltid varit väntetid på hör i sverige?!
Nej de har inte alltid varit kö på samt att för några år sedan kunde man köpa flera av Rolex sportmodeller med bra rabatt och de flesta fanns i lager. Nya tider nu dock

Nej de har inte alltid varit kö på samt att för några år sedan kunde man köpa flera av Rolex sportmodeller med bra rabatt och de flesta fanns i lager. Nya tider nu dock
Måste bara fråga...
"Med bra rabatt " hur mycker snackar vi då?
Svenska rolex ad's är ju nåt av dom snålaste i världen när det kommer till rabatt!

Måste bara fråga...
"Med bra rabatt " hur mycker snackar vi då?
Svenska rolex ad's är ju nåt av dom snålaste i världen när det kommer till rabatt!
Känner ej igen det faktiskt. Har alltid nästan iaf köpt mina nya klockor från sv ad. Aldrig varit missnöjd med vare sig pris eller service. Men idag kan man givetvis inte förvänta sig rabatter på klockor som det är kö på.

Känner ej igen det faktiskt. Har alltid nästan iaf köpt mina nya klockor från sv ad. Aldrig varit missnöjd med vare sig pris eller service. Men idag kan man givetvis inte förvänta sig rabatter på klockor som det är kö på.
kan vara jag som är snål med och är van vid att få bra pris nära på direkt via utländska ad's som ju nästan alltid är billigare än hemma!:angel::angel::angel::angel:

B**** plzzzzzz ;)
Ta det nu luugnt..

Med tanke på att dom precis släppt en gmt med nytt urverk så kommer dom iallafall att uppgradera verket i dessa sen är ju frågan när detta kommer att ske...

Egentligen är det väl inte en biggi?

Eller denna tråden är kanske ett rop efter att börja bunkra BLNR så man kan sälja dyrt?

Sen får vi se hur länge BLNR verkligen finns kvar...
Hade blivit flrvånad om denna stryks helt och nya air-kingen får vara kvar!

Men det är detta som är det älskvärda med rolex... ingen utanför företaget vet nåt alls!

Har du läst ditt eget inlägg? Först säger du att Rolex kommer bara uppgradera verket osv, men sedan skriver du att ingen utanför företaget vet nåt alls. Vad menade du med ditt föregående inlägg att modellen finns kvar på Rolex.com?

Jag startade en tråd som innehåller faktisk information om framtiden av en mycket populär Rolex ref. Inte en biggi? Absolut inte. Hela KS, förutom BCF biten, är ju bagatell egentligen. Folk som har för mycket pengar snackar om sin passion för dyra och onödiga prylar.

Har du läst ditt eget inlägg? Först säger du att Rolex kommer bara uppgradera verket osv, men sedan skriver du att ingen utanför företaget vet nåt alls. Vad menade du med ditt föregående inlägg att modellen finns kvar på Rolex.com?

Jag startade en tråd som innehåller faktisk information om framtiden av en mycket populär Rolex ref. Inte en biggi? Absolut inte. Hela KS, förutom BCF biten, är ju bagatell egentligen. Folk som har för mycket pengar snackar om sin passion för dyra och onödiga prylar.
haha ;)

men faktum är ju att klockan finns kvar på Rolex hemsida...

allt annat än det är bara spekulationer!
det trollas ju en jävla massa på forumen så att lura folk är ju relativt enkelt!

OM dom ska finnas kvar så lär ju Rolex uppgradera verket på dessa
sen vet man aldrig om boetten får en uppgradering iheller..

vi vet ju inte ett jävla skit egentligen!
Rolex som företag är ju lika mytomspunnet som area 51 är...

inget vet något säkert föräns Rolex själva har sagt något och just nu så finns modellen kvar på deras hemsida

Hur tror ni att värdet på nuvarande svarta gmtn påverkas om rolex ändrar eller slutar tillverka den?

haha ;)

men faktum är ju att klockan finns kvar på Rolex hemsida...

allt annat än det är bara spekulationer!
det trollas ju en jävla massa på forumen så att lura folk är ju relativt enkelt!

OM dom ska finnas kvar så lär ju Rolex uppgradera verket på dessa
sen vet man aldrig om boetten får en uppgradering iheller..

vi vet ju inte ett jävla skit egentligen!
Rolex som företag är ju lika mytomspunnet som area 51 är...

inget vet något säkert föräns Rolex själva har sagt något och just nu så finns modellen kvar på deras hemsida

Faktum är också att prislistan och katalogen saknar 116710LN, 116710BLNR och 116718
Jag trollar inte, naturligtvis. Kan någon visa att informationen jag har delat med KSare är felaktig blir det bara mer klarhet i fragan. Men du väljer att blunda och köra samma resonemang typ ingen vet tills Rolex har bekräftat det. Hur är det ens roligt? ;)

Senast ändrad:
Bilderna som ni visade tidigare från katalogen, där ser man priserna i CHF. Jag har inte så bra koll på nypris, blev det någon årlig prishöjning i år?

Haha, är det sant? Helt sjukt :D

Hahaha håller med men nu har jag en keeper:)

Gäller det bara 216570??

Ja, jag har dessutom haft ett gäng vita och svarta 16570
haha, svårt att bestämma sig? ;)

Tycker det är snyggaste modellen från Rolex men tyvärr inte så bekväm så jag brukar tröttna efter 1-2 månader och sälja. Sedan går det 1-2 månader och så saknar jag den....ja och så håller det på :)

Tillbaka
Topp