• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej hej

Carlos

Breitling
Har en klocka som jag skulle vilja veta om nån har sett... Eller kanske till och med vet nått om det eller så.

Det är en "patek philippe geneve".... Jag tror den är fejk men man vet aldrig
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    119.9 KB · Visningar: 196

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Fungerar alla funktioner? brukar ju vara ett bra förstasteg. Årtalet står ju på 2009.
Sedan är det väl bara att knalla in till Rob och fråga;)
 
Vad tror du själv?

Hur har den kommit i din besittning? Börja där och sedan steget före, var det någon som sålde den? hur mycket fick du betala? av vem köpte du den av? Rob E? någon på plattan? är den hittegods?

En enkel googlesökning visar inte en enda PP Geneve som ser ut som den där.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag gillar den avskalade guldfärgen på bakboetten. Helt klart äkta. Alla patek fäller. Det är sen gammalt, eller?

(Den är givetvis inte äkta.)
 

F-L-P

Panerai
Tydligt tecken på att den är fejk i detta fallet är årtals visningen. Om varje år skulle stå helt utskrivet som här så skulle skivan inte få plats med så många år. Lite udda för en pp.
Datum subdialen innehåller siffrorna 1 till 4 vilket skall påminna om en evighets kalender men då indikator för det saknas är det bara för att det finns med på den plankade modellen.
Alla funktioner är simpla och är endast en rak utväxling från tiden, vilket är vanligt på kopior då det ser avancerat ut men mekaniken är enkel.

Att alla bara vrålar kopia och inte säger så mycket mer beror på att finishen på en patek är i en helt annan liga än de flesta andra klockor. Men ser direkt att denna inte håller samma standard.

Det dyker tIll och från folk upp som försöker undersöka om deras kopior är Tillräckligt bra för att försöka säljas på Tradera och liknande som äkta vara så är därför det ibland kan komma tråkiga reaktioner på dessa trådstarter, samt att kopior är allmänt illa omtyckt.

F-l-p
 

Carlos

Breitling
Tydligt tecken på att den är fejk i detta fallet är årtals visningen. Om varje år skulle stå helt utskrivet som här så skulle skivan inte få plats med så många år. Lite udda för en pp.
Datum subdialen innehåller siffrorna 1 till 4 vilket skall påminna om en evighets kalender men då indikator för det saknas är det bara för att det finns med på den plankade modellen.
Alla funktioner är simpla och är endast en rak utväxling från tiden, vilket är vanligt på kopior då det ser avancerat ut men mekaniken är enkel.

Att alla bara vrålar kopia och inte säger så mycket mer beror på att finishen på en patek är i en helt annan liga än de flesta andra klockor. Men ser direkt att denna inte håller samma standard.

Det dyker tIll och från folk upp som försöker undersöka om deras kopior är Tillräckligt bra för att försöka säljas på Tradera och liknande som äkta vara så är därför det ibland kan komma tråkiga reaktioner på dessa trådstarter, samt att kopior är allmänt illa omtyckt.

F-l-p

Tack för en av dom få trevliga svar. Om folk visste svaret som i mitt fall om denna klocka var en kopia eller en äkta ... Skulle jag aldrig vända mig och skriva om hjälp. Så jag tackar till dom som tog sig tid att för klara.

Tack
 
Topp