• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hemmabygge

Enrico

Basic
2-Faktor
Jag och en polare funderar på att köpa lite olika prylar och sen plocka ihop, hittat lite olika urverk och delar på lite sidor någon som gjort något liknande och har tips på sidor man kan köpa ifrån och vad man ska göra eller ej?

Nån guide förutom Google finns det väl inte vad jag vet? Ofta utgår man ifrån ett ETA verk eller nån ETA kopia som seagull eller liknande? Även Miyota eller DG2813 används till dessa byggen? Finns mycket delar att hitta på ebay och andra ställen?
Börja kanske med att kika på http://rafflestime.com/
Sen finns det dom som tillverkar sina egna boetter m.m.m.m .
Ska se om jag kan hitta mitt bygge?

Ett tips annars är ju att köpa en Vostok Amphibia som kostar ca 500 kronor ny. Sen finns det massor av original-delar att modda med på meranom.com och ännu mer aftermarket-delar att hitta på ebay. :)
Kanske kan vara en lagom start där man inte behöver lägga ut alltför mycket pengar direkt.

Tillbaka
Topp