• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemsida eller i butik? (Sinn)

ErikssonJr

Breitling
Hejsan!

Vänder mig till er på klocksnack eftersom det brukar finnas rätt bra med kunskap och erfarenhet här!
Har funderat länge på att köpa en Sinn U1 SDR och undrar om jag ska köpa den på deras officiella hemsida eller på Eriksons Urhandel?
Ska även tillägga att det är nästan 5k billigare på hemsidan.
Kom gärna med fördelar/nackdelar och egna erfarenheter!
 

Kojan

Omega
Sinn överlag tror jag är en mycket bra klocka efter att ha klämt på den hos Eriksons. Ska även tilläggas att jag upplevde personalen där som mycket bra och kunnig. Har även jag funderingar över huruvida det är till nackdel att köpa via en officiell hemsida och hur garantin hos märken som säljer över nätet fungerar.
 

Oew

Rolex
Hejsan!

Vänder mig till er på klocksnack eftersom det brukar finnas rätt bra med kunskap och erfarenhet här!
Har funderat länge på att köpa en Sinn U1 SDR och undrar om jag ska köpa den på deras officiella hemsida eller på Eriksons Urhandel?
Ska även tillägga att det är nästan 5k billigare på hemsidan.
Kom gärna med fördelar/nackdelar och egna erfarenheter!
Gå till Erikssons och visa att du är intresserad så kan de nog gå ner en del i pris. Skulle göra det 10/10 ggr
 

CLT

Rolex
Hejsan!

Vänder mig till er på klocksnack eftersom det brukar finnas rätt bra med kunskap och erfarenhet här!
Har funderat länge på att köpa en Sinn U1 SDR och undrar om jag ska köpa den på deras officiella hemsida eller på Eriksons Urhandel?
Ska även tillägga att det är nästan 5k billigare på hemsidan.
Kom gärna med fördelar/nackdelar och egna erfarenheter!
Skiljer exakt samma specifikation ca 5000kr? Har svårt att tro att du jämför exakt samma om du får den siffran.
 

CLT

Rolex
I dagsläget kostar U1an 15,8k på deras hemsida, när jag var nere på Erikssons i höstas låg den på 20k. Båda på länk med svarta vridringen och utan extra tegmentering.
Skumt, brukar vara ungefär likvärdiga priser. När jag köpte en 103a förra sommaren skillde det inte många kronor iaf.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag skulle absolut gå till Eriksons. Har köpt både min U1 och min Ezm13 där. Väldigt trevligt bemötande. Jag har dessutom haft en jäkla otur med min Ezm13 och Eriksons har varit suveränt bra och hjälpt mig lösa problem med både urmakare och Sinn.

/Henrik
 

Blackmore

Panerai
Jag köpte en Sinn 556i (som jag flippade tämligen omgående (med betydande förlust), men det är en annan historia) från Erikson Urhandel. De matchade Sinns hemsida.

Erikson var extremt serviceminded från första till sista kontakt.

Mitt råd är: kontakta dem och kolla läget först.
 

ErikssonJr

Breitling
Jag köpte en Sinn 556i (som jag flippade tämligen omgående (med betydande förlust), men det är en annan historia) från Erikson Urhandel. De matchade Sinns hemsida.

Erikson var extremt serviceminded från första till sista kontakt.

Mitt råd är: kontakta dem och kolla läget först.
Tack för tipset, mailar omgående!
Får vi väl hoppas att det sitter en liten rackare på armen inom en snar framtid.
 
Jag köpte en Sinn 556i (som jag flippade tämligen omgående (med betydande förlust), men det är en annan historia) från Erikson Urhandel. De matchade Sinns hemsida.

Erikson var extremt serviceminded från första till sista kontakt.

Mitt råd är: kontakta dem och kolla läget först.

Trist att sälja med förlust. Den kom dock till slut till ett kärleksfullt hem.

20151023_071142~2.jpg
 
Var det hos dig den hamnade till slut? Först sålde jag till till @Loshin (mycket trevlig herre för övrigt) här i Göteborg.

Slit den med hälsan, det är en fin klocka utan tvekan! Kanske gör ett försök i framtiden att äga den.

Jag köpte den i min tur av @Loshin någon vecka senare. Såg din annons försvinna och grämde mig att jag inte slog till. Var tvungen att köpa när den kom ut snabbt igen.
 

Wiliamo

Panerai
Vet inte om det är din första "riktiga" klocka du tänkt inhandla, men är det det rekommenderar jag starkt att köpa i butik. En alldeles speciell känsla att gå till AD och lägga en större summa pengar på en klocka. Med det får du ett minne för livet. Jag gjorde så för min första månadslön när jag började jobba efter studenten, och även om jag hade valt en annan klocka idag är jag sjukt glad i efterhand att jag inte klickade hem samma klocka för några tusenlappar billigare.
 

ErikssonJr

Breitling
Vet inte om det är din första "riktiga" klocka du tänkt inhandla, men är det det rekommenderar jag starkt att köpa i butik. En alldeles speciell känsla att gå till AD och lägga en större summa pengar på en klocka. Med det får du ett minne för livet. Jag gjorde så för min första månadslön när jag började jobba efter studenten, och även om jag hade valt en annan klocka idag är jag sjukt glad i efterhand att jag inte klickade hem samma klocka för några tusenlappar billigare.
Förstår precis vad du menar!
Köpte en S&S i butik för ett tag sedan, var en riktigt speciell känsla och att den är tillverkad i min hemstad gör ju inte saken sämre.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Når jag för tre år sedan köpte min U2 gjorde jag det via Sinns hemsida. Inga konstigheter. 5 lök billigare än Ericssons. Jag ringde upp Ericssons och frågade om klockan och priset. Killen jag pratade med i telefonen märkte att jag ryggade tillbaka när han sa vad den kostade och var då omedelbart beredd att hyvla flera tusen lappar av det. Noterbart är kanske också att det var första gången jag någonsin hade kontakt med dem. Gå dit och prata med dem och se vad dem kam göra åt priset.
 

ErikssonJr

Breitling
Når jag för tre år sedan köpte min U2 gjorde jag det via Sinns hemsida. Inga konstigheter. 5 lök billigare än Ericssons. Jag ringde upp Ericssons och frågade om klockan och priset. Killen jag pratade med i telefonen märkte att jag ryggade tillbaka när han sa vad den kostade och var då omedelbart beredd att hyvla flera tusen lappar av det. Noterbart är kanske också att det var första gången jag någonsin hade kontakt med dem. Gå dit och prata med dem och se vad dem kam göra åt priset.
Låter ju bra, tvekar inte att gå dit och småprata lite över en kopp kaffe.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bra val av klocka. Nu när sommaren snart är här kanske du kan få ett bra paketpris med ett extra gummiband på viklås. Den gör sig väldigt bra på en mängd olika band, och det är ju alltid roligt att kunna variera lite som du kanske ser att jag gillar :)

image.jpeg
image.jpeg
 

ErikssonJr

Breitling
Bra val av klocka. Nu när sommaren snart är här kanske du kan få ett bra paketpris med ett extra gummiband på viklås. Den gör sig väldigt bra på en mängd olika band, och det är ju alltid roligt att kunna variera lite som du kanske ser att jag gillar :)

image.jpeg
image.jpeg
Har redan sneglat på ett gummiband, ger den där skönt lediga looken. Får vi se om det blir ett vanligt viklås eller butterfly-låset, vilken skulle du satsa på?
 
Topp