• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hermes H08 - discontinued?

chrbir

Omega
Ny rem fra Hermès Oslo.
DSC_0016_BURST20220912181227265.JPG
 
Senast ändrad:

Miami

Rolex
2-Faktor
Den er 39, og det tror jeg alle er, men nå har de av en eller annen grunn begynt å oppgi størrelse inkludert kronen. Håndleddet mitt er ca. 17 cm, og ja, den sitter veldig behagelig på :)
Såg väldigt bra ut
Får börja titta på hemsidan om de kommer in fler då
Flesta på c24 verkar säljas i US
 

chrbir

Omega
Jeg ser Hermès skriver at lug-to-lug er 42 mm. Det stemmer ikke helt, det er fra lug hole til lug hole.

Screenshot_20221002-145607~2.png


Sist onsdag lå disse modellene ute på den norske nettbutikken, nå er det bare grafenmodellen igjen.
Skjermbilde_2022-09-28_kl._19.36.20~2.png
 

Sundah

Breitling
2-Faktor
Tycker denna är otroligt lyckad, speciellt den blå. Egen design, lagom sportig. Skulle vara väldigt kul att testa någon gång!
 
Jag tycker att den är riktigt nice. Hade varit trevligt att kanske testa vid något tillfälle. Den är kanske lite av Acquired taste dock. Priset är ju inte heller orimligt, speciellt inte med tanke på att den i praktiken har ett Parmigiani urverk i sig.

hermes-h08-H1837-movement-8.jpeg
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att den är riktigt nice. Hade varit trevligt att kanske testa vid något tillfälle. Den är kanske lite av Acquired taste dock. Priset är ju inte heller orimligt, speciellt inte med tanke på att den i praktiken har ett Parmigiani urverk i sig.

hermes-h08-H1837-movement-8.jpeg
Nej, den är riktigt grym faktiskt! Ligger högt på vill ha listan tillsammans med GO seaq och GS asaborake. Samma prisbild.... väldigt olika klockor....
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
IMG_9634.jpeg

IMG_9638.jpeg

Passade på att fota i lite solljus. Skulle vilja ha någon bra macro för att fånga detaljerna i tavlan och urverket!
Unik klocka som gör sig grym i en samling för att variera! Ska känna på den några dagar och se om den kommer användas. Hojta till om det finns intresse om jag skulle låta den gå vidare
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_9634.jpeg

IMG_9638.jpeg

Passade på att fota i lite solljus. Skulle vilja ha någon bra macro för att fånga detaljerna i tavlan och urverket!
Unik klocka som gör sig grym i en samling för att variera! Ska känna på den några dagar och se om den kommer användas. Hojta till om det finns intresse om jag skulle låta den gå vidare
Ingen säljesannons nu, du har ju precis fått den och beskriver den positivt. Forumet behöver fler bra parfymur.
 
Topp