• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer 1000 (pre-Tag) byta urverk

Weberg

Audemars
Har en Heuer 1000 professional (37 mm) som jag tänkte kosta på ett nytt urverk. Sitter ett befintligt 963.114 och jag behöver få bekräftat om det går att stoppa i ett ETA 955.112 som på många andra i 1000-serien. Verkar vara lite rörigt mellan ISA, ESA och ETA och någon menade att ett 955.112 ska passa men att det kunde bli problem med visarna, vilket jag inte kan förstå. Kollar runt på boley.de men inte helt lätt att få säkra svar ... Tack på förhand!

Edit: modellen är 980.029L (och om jag förstått det rätt har alla "L"-modeller ett något tjockare urverk?!

heuer.jpg
 
Senast ändrad:

Camo00

Patek
Har en Heuer 1000 professional (37 mm) som jag tänkte kosta på ett nytt urverk. Sitter ett befintligt 963.114 och jag behöver få bekräftat om det går att stoppa i ett ETA 955.112 som på många andra i 1000-serien. Verkar vara lite rörigt mellan ISA, ESA och ETA och någon menade att ett 955.112 ska passa men att det kunde bli problem med visarna, vilket jag inte kan förstå. Kollar runt på boley.de men inte helt lätt att få säkra svar ... Tack på förhand!

Edit: modellen är 980.029L (och om jag förstått det rätt har alla "L"-modeller ett något tjockare urverk?!

heuer.jpg

Sorry för nekromantisk bump, men hur gick det här?
Frågar för jag har en 1000 med kass verk på ingång... :)
 

Weberg

Audemars
Sorry för nekromantisk bump, men hur gick det här?
Frågar för jag har en 1000 med kass verk på ingång... :)
Tja! Jag minns faktiskt inte, jag sålde av hela Heuer-samlingen i vintras - både klockor och delar - och tror aldrig jag kom längre med den där. Det enda jag har kvar är ett nytt urverk (955.114) om du vill ha och leka med.
:) @Camo00
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan väl påpeka att dessa 980.029L Heuers/ TAG ofta har problem med verken nuförtiden fast det är Quartz.
 
Topp