• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Vänta nu lite, här finns mer att lära sig än att priset är för högt, säger jag som inte kan något om vintage Heuers. Säljaren hävdar att klockan är NOS och den ser ju onekligen fin ut men tritiumet på index matchar inte visarna och en första reaktion är att tavlan är utbytt men visarna möjligen original. Hur hänger det ihop med NOS? Kan det bli så pga av lång lagring eller bluffar säljaren månntro?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vänta nu lite, här finns mer att lära sig än att priset är för högt, säger jag som inte kan något om vintage Heuers. Säljaren hävdar att klockan är NOS och den ser ju onekligen fin ut men tritiumet på index matchar inte visarna och en första reaktion är att tavlan är utbytt men visarna möjligen original. Hur hänger det ihop med NOS? Kan det bli så pga av lång lagring eller bluffar säljaren månntro?
Det är värre om lysmassan matchar perfekt. Mest frankenrolex eller fixade rolexsubar som ser ut på det viset.
 

Rholm

Cartier
Tror säljaren är Abel Court, HeuerTime…...
Känner ej personen men tror att han är super reko med sina klockor, samt som person.
Fin klocka men med ett högt pris.
Mvh
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker det är svårt att döma ut klockan och säga att priset är för högt. Nos är nos och ganska ovanligt. Vad kostar en motsvarande i bruksskick? 8000 kr?
 

Rholm

Cartier
…..Han hade ett gäng sådana klockor han sålde på OTD förut, har jag för mig. Men priset är för högt för mig men det är en bra klocka, så priset är nog bra för någon.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Det gick ju en NNOS (near nos haha..) här på K&S för 7~. Den var pre TAG tom. vill jag minnas

Fast det var den mindre modellen som ligger betydligt lägre i pris. Nu tycker jag iofs att det här är dyrt men en fin/ok men inte NOS av den här modellen kostar lätt 1000 usd och då kanske det inte känns helt off med det här priset. Fast det är nog en rätt liten krets av potentiella köpare...

Hade det varit en NOS pre-TAG av den här modellen hade priset varit helt ok. Fina ex av dom går lätt för 1500 usd idag.
 
Topp