• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hirsch Pure - Varning

Vet inte riktigt var man bör posta denna men kör här på recensioner..
Spännet på mitt Hirsch Pure Caoutchouc har gått sönder efter ca en veckas användning, fruktansvärd miss i mitt tycke på ett nytt armband. Det hände när jag satte på mig klockan och var på väg att föra in änden i hättorna. Ett litet *snap. Så dåligt för ett relativt dyrt armband. Så varning för det, och ni som redan äger ett, kolla in spännet för att se om det är på väg att ge med sig.
upload_2019-6-9_19-54-23.jpeg

upload_2019-6-9_19-55-21.jpeg

Spännet på mitt Hirsch Pure Caoutchouc har gått sönder efter ca en veckas användning, fruktansvärd miss i mitt tycke på ett nytt armband. Det hände när jag satte på mig klockan och var på väg att föra in änden i hättorna. Ett litet *snap. Så dåligt för ett relativt dyrt armband. Så varning för det, och ni som redan äger ett, kolla in spännet för att se om det är på väg att ge med sig.

Har haft ett par av dessa och har aldrig haft problem. Vart är bandet köpt? Reklamera?

Hirsch gör ju väldigt fina band. De för ju bl.a. alla original oem band till Panerai. Jag har varit väldigt nöjd med de jag har haft.

Helt klart fabrikationsfel och missad kvalitetskontroll. Extra obehagligt eftersom man glatt kan tappa en dyyyyr klocka. Det lär inte vara något problem att reklamera men man bör kanske tänka att man i fortsättningen provdrar fabriksnya band innan man använder dem och även testar dem då och då. Hade en sprint i armbandet på min AP som gav upp. Den hängde dock kvar i ena änden. Obehagligt

Kan du ta lite mer bilder på pinnen som är bruten? Ser väldigt tunn ut i profil? Då borde vi kunna jämföra med andra och se om den var för tunn från fabrik.

Det är alltid bra med ett upplysningens finger när man märkt någon brist, men detta är ju inte specifikt ett Hirsch Pure problem.

Tillbaka
Topp