• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hirsch Pure

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Uppdatering: tyvärr rätt sopiga bilder. Första intryck - sobert och avskalat. Kanske ett av de mest bekväma banden jag någonsin prövat. Får se hur det formar sig efter handleden nu.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Ser ju bra ut! Nu undrar jag vart mitt band har tagit vägen. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bandet har kommit med inte insexskruvarna som jag behöver för att byta band. :banghead:
Återkommer med bilder när de landat men bandet känns bra i alla fall. Flexibelt men stabilt (naturgummi). Inte så tjockt heller vilket nog är bra för den tilltänkta klockan. :)
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Kört detta band ett tag och det är bekvämt, inte reflekterat över att det är skålat dock.
Håller dock med om att det är lite väl enkelt och trist, har beställt hem två nya straps att byta av med dock.
Det är också lite för långt för min smak måste ha på innersta hålet men det är väl mina handleder som är tunna kanske ;) Det fyller sin funktion men inte så mycket mer!
IMG_20160621_184442.jpg
IMG_20160621_184418.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

24mm. Smack, sitter klockrent. Av någon dum jäkla anledning tog jag däremot bort den extra keepern innan jag testade bandet och nu kan jag inte hitta den. :banghead:

Naturgummi är underbart, tycker bandet sitter riktigt skönt. Det är flexibelt utan att vara för mjukt och stabilt utan att vara stelt. Det luktar lite gummi men hellre det än vanilj. :)

Det hade dock gärna fått vara 24/20 istället för 24/22.
 
Senast ändrad:

Geparden

Audemars
Kört detta band ett tag och det är bekvämt, inte reflekterat över att det är skålat dock.
Håller dock med om att det är lite väl enkelt och trist, har beställt hem två nya straps att byta av med dock.
Det är också lite för långt för min smak måste ha på innersta hålet men det är väl mina handleder som är tunna kanske ;) Det fyller sin funktion men inte så mycket mer!
IMG_20160621_184442.jpg
IMG_20160621_184418.jpg
Finns i "small" också, kommer inte ihåg mått men passar mina smala 16-16,5 utan att bli så mycket rem över.
 

Andyrew

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

24mm. Smack, sitter klockrent. Av någon dum jäkla anledning tog jag däremot bort den extra keepern innan jag testade bandet och nu kan jag inte hitta den. :banghead:

Naturgummi är underbart, tycker bandet sitter riktigt skönt. Det är flexibelt utan att vara för mjukt och stabilt utan att vara stelt. Det luktar lite gummi men hellre det än vanilj. :)

Det hade dock gärna fått vara 20/20 istället för 24/22.

Kan inte annat än hålla med, superb kvalitets/komfort känsla. Vad har du för längd på det? M eller L? Passade finfint på din BP med.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Monterarade ett hirsch pure på min beater idag. Jag gillar egentligen inte gummi men tänkte ge det ett nytt försök. Måste säga att bandet är fantastiskt och inte alls som hårda gamla g-shock band i gummi/plast.
image.jpeg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Kört detta band ett tag och det är bekvämt, inte reflekterat över att det är skålat dock.
Håller dock med om att det är lite väl enkelt och trist, har beställt hem två nya straps att byta av med dock.
Det är också lite för långt för min smak måste ha på innersta hålet men det är väl mina handleder som är tunna kanske ;) Det fyller sin funktion men inte så mycket mer!
IMG_20160621_184442.jpg
IMG_20160621_184418.jpg
Snyggt men för simpelt och icke-retro för min smak. Jag köpte nyss ett Tropic band till min LLD och är supernöjd. Rekommenderas om du vill ha något annat, som är retro, att byta med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Har kört min BP på detta gummit i över en vecka nu och tycker det är riktigt riktigt bra. Ingen hudirritation, inga värmeutslag eller något sådant. Sitter klockrent gör det också. Det enda jag har att gnälla på är att det inte är 24/20mm utan 24/22mm vilket hade varit både snyggare och skönare.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Uppdatering: tyvärr rätt sopiga bilder. Första intryck - sobert och avskalat. Kanske ett av de mest bekväma banden jag någonsin prövat. Får se hur det formar sig efter handleden nu.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Har du 39 mm eller 41 mm? Tänker vilket mått du har mellan luggarna och vilket storlek på band du valde. Hört olika mellan de som kör 20 mm och 22 mm till Hc 41 mm.
 

Andyrew

Cartier
Har du 39 mm eller 41 mm? Tänker vilket mått du har mellan luggarna och vilket storlek på band du valde. Hört olika mellan de som kör 20 mm och 22 mm till Hc 41 mm.

Jag har 41mm. 22 mm funkar finfint, gummit är ju rätt töjbart så passar bra. Kör generellt alltid 22mm på 21 mm luggar. Med 20mm blir det nog en rätt taskig glipa. Kan ta en närbild på luggarna imorgon.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Jag har 41mm. 22 mm funkar finfint, gummit är ju rätt töjbart så passar bra. Kör generellt alltid 22mm på 21 mm luggar. Med 20mm blir det nog en rätt taskig glipa. Kan ta en närbild på luggarna imorgon.
Tack för tydligt svar! Jag har nämligen varit sugen på ett gummi samt ett Hirsch Osiris till min HC, men hört lite olika bud gällande storleken som sagt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tydligt svar! Jag har nämligen varit sugen på ett gummi samt ett Hirsch Osiris till min HC, men hört lite olika bud gällande storleken som sagt.
Jag har 23mm bandbredd på BPn och 24mm band inklämt. JLCn jag hade innan hade 21mm bandbredd och då använde jag 22mm band. Det funkar utan problem att använda band som är 1mm för brett.
 

Andyrew

Cartier
Tack för tydligt svar! Jag har nämligen varit sugen på ett gummi samt ett Hirsch Osiris till min HC, men hört lite olika bud gällande storleken som sagt.

Absolut, tar en bild vid lunch. En heads-up dock, om du kör läderband som är 22 på hc'n kan det bli lite lite avskavt precis "efter" luggarna. Vissa band blir mindre vissa blir mer, har hittills prövat både hirsch buffalo/lucca med lite avskavt läder. Inget du riktigt ser eller tänker på dock.
 
Topp