• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hitta rätt glas till en Certina Argonaut 280

Checkmate3

Basic
2-Faktor
Hej!

Behöver er hjälp med att hitta rätt glas till en Certina Argonaut 280. När jag mäter så verkar det som att jag behöver ett glas som är mellan 30.1 mm eller 30.2 mm. Har testat båda och försökt pressa med en glaspress, men kan inte få glaset att fästa. Har även testat med mindre glas (29.8,29.9,30mm) eftersom det finns skåror i boetten.

är det någon som har koll på vad det ska vara för glas? Har bara testat med glas utan metallring. Ska det vara med eller utan?

Bilagor

• IMG_0558.jpeg
    IMG_0558.jpeg
    355.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_0557.jpeg
    IMG_0557.jpeg
    470.4 KB · Visningar: 1
Hej!

Behöver er hjälp med att hitta rätt glas till en Certina Argonaut 280. När jag mäter så verkar det som att jag behöver ett glas som är mellan 30.1 mm eller 30.2 mm. Har testat båda och försökt pressa med en glaspress, men kan inte få glaset att fästa. Har även testat med mindre glas (29.8,29.9,30mm) eftersom det finns skåror i boetten.

är det någon som har koll på vad det ska vara för glas? Har bara testat med glas utan metallring. Ska det vara med eller utan?
Ska vara armerat glas med spännring. Typ säker på det.

Tillbaka
Topp