• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittade en bild "på den andra sidan".

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
så længe han trivs med den så spelar det væl ingen roll vad vi andra tycker, han ska ha cred før att våga sig på nåt sånt.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Känns bara löjligt att försöka ändra en fasad för att få något som man egentligen inte har möjlighet att få/köpa. Kör det riktiga eller så skiter man i det.

(Se även Steinhart-, Davosa och Bulovadiskussionerna det är väl samma sak där.)

Jag tror dock att Jocke skulle kunna köra the real deal också, han har ju en imponerande samling av Rolex, så möjlighet har han nog.

Som sagt, han har ju aldrig hymlat med att det är ett ihopplock, så något problem med detta ser jag inte.
Du kan inte jämföra med Davosa etc, då klockan är 100% Rolex och ett projekt ämnat för den enskilda ägaren.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En äkta utan filter och färglåda..
2013-06-10212108_zps0df595d2.png
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Känns bara löjligt att försöka ändra en fasad för att få något som man egentligen inte har möjlighet att få/köpa.
Med tanke på hur mycket den snubben lägger på klockor så tror jag säkert att han har råd att lägga upp pengar till en 1655. Jag tror att Jocke drivs av ett genuint klockintresse och gillar att mecka och ha sina små projekt, snarare än att han skruvar till en Franken-1655 för att få cred vid bardisken.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Det där hade jag ingen aning om, fan va sjukt... Det där tycker inte jag är okej.


men du är ju alltid emot det som händer på TTT... Jag tycker Jockes omvandling är sjukt intressant, för även om vi är många som kan rabbla refnummer så är det betydligt färre som kan handskas med klockorna på riktigt. För mig är det väldigt lärorikt att se hur man öppnar en klocka på rätt sätt och hur man med små medel kan få en klocka att se helt annorlunda ut. Om man läst den ursprungliga tråden från TTT, så berättar Jocke att klockan självklart skulle återställas vid eventuell försäljning. Och att hävda att omvandlingen är gjort för att han egentligen inte har råd med originalet är bara trams. Jag tror inte Jocke gör denna omvandling för sen kunna posta klockan i diverse "dagens-klocka-trådar" för att få like:s. Mannen har ett gediget intresse av klockor och gillar att pilla med dem. att han sen delar med sig av sin kunskap tycker jag bara är kul.


Och nej, jag är inte Jockes hemliga pojkvän.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ett coolt projekt som förtjänar creed för hantering och inte en massa dissar. Han kan och han vågar jobba med sina klockor vilket är trevligt att se.

Sen är det för självändamål och inte för att skinna någon på pengar vid en ev. försäljning.

I'm impressed! :)
 

vekktah

Cartier
Jocke är ju tvärskön, dessutom trevlig. Han är inte så mycket för ordbajseri, men har gjort jävligt mycket kul fotoreportage av olika slag. Han har ju ett dussin fina rolex och en lika fet bibba lange/glashutte. tror inte han behöver bevisa så mycket, det är bara att se vilket anseende han har även på vrf. Att det sen blivit hype att dissa hans bilder tycker jag är stor humor.
 

The Pell

Cartier
Med tanke på hur mycket den snubben lägger på klockor så tror jag säkert att han har råd att lägga upp pengar till en 1655. Jag tror att Jocke drivs av ett genuint klockintresse och gillar att mecka och ha sina små projekt, snarare än att han skruvar till en Franken-1655 för att få cred vid bardisken.

+ 1 Ungefär exakt min oformulerande tanke.
 
Topp