• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittar ingen röd tråd i min vintagesamling...

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
koVdUhk.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det var någon som köpte en IWC vintage. Då snackades det om "Aurumklass". Nu förstår jag vad de menade. Grymt fina och ovanliga. Det är ju lätt att köpa en DJ, inget ont om dem. De är grymma. Men tyvärr vanliga. Vet inte vart jag vill komma, men återigen fan vad fina!
 

Camo00

Patek
Är den röda tråden "dyrt"? :)

Är 10,5 ligne ovanligt generellt? Har försökt hitta ersättningsverk men det verkar svårt...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Mycket Snyggt!

...tråden är väl att det är variation och historiskt intressanta dinkor av mycket hög kvalitet (...utom den konstiga flygarn till vänster dårå...:))

BB:n är ju en totalklassiker -vattentät+Lume+automatik, ...såja, Klart!!! :happyhappy:
Sen gillar jag JLC-krigarn (minus katedralvisarna...)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Röd tråd är överskattat, det är gamla och snygga klockor...räcker inte det? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Röd tråd är överskattat, det är gamla och snygga klockor...räcker inte det? :)
Lite oklart från min sida. Syftade på att att typ alla mina ur har subsekund. Sedan är väl det iofs inte så underligt då centrumsekund är en relativt ny komplikation...
 

_jonte

Patek
Ser inte heller nån röd tråd.. Tur är väl det, för inte fan är det snyggt... ;)
JLC-krigarn och BB'n favvosar tror jag, mkt fiina!
 
C

Crowolf

Guest
Joho..! Röda tråden är:
Schysst Mögel! :)

Fina grejer!

Go'natt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp