• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittelön

0-500

Cartier
Hej en fundering
Om alla medlemmar betalar 20kr var till ledningen som kontaktar Polisen & erbjuder en summa för tips som leder till att gärningsmannen fälls , belönas med Summan som vi KS medlemmar bidrar med.
Då vi är runt 16000 medlemmar så blir det ju en rejäl hittlön ca 300000kr.
För medlemmar som inte vill vara med & bidra tycker jag att ledningen får komma på nåt, vad vet ej jag.
Ynkryggarna får inte vinna därför får vi hjälpas åt att göra vad vi kan för tillsammans är vi starkare än när vi är ensamma.
När en sådan fruktansvärd handling sker mot en medlem & hans familj är detta vad vi kan göra för att få fast grisen som gjort detta.
 

Mauritz

Rolex
Tanken är god och för summan det skulle ge så skulle garanterat någon " gola " på killen som gjorde det fruktansvärda mot Niklas och hans familj, för det finns garanterat folk som vet vem det är. Om det är genomförbart är dock en annan sak som bör ventileras med polisen. Iof. det finns medlemmar här som är både poliser, jurister & advokater de kanske kan ge din syn på saken.
 

Brunleif

Panerai
Fast Svenska polisen arbetar väl inte med tipsbelöning? Om de gör det betalar jag gärna en tjuga. Men har svårt att se att de skulle göra det. Kanske en bättre investering att avlöna en privatdetektiv
 

sweedee

Cartier
Har vi fått veta nationalitet på förövaren? Är han inte Svenskfödd så är det bara att glömma. Påhittade namn, medvetet felstavat överallt på olika papper, påhittat födelsedatum och så vidare. Inte säkert polisens ens har tid om ett 100% korrekt tips dimper ned.
 

sweedee

Cartier
... tänk om skurken är KS'are? Är väl inte helt omöjligt?

Att hänga på klockforum lär nog vara steg 1 för dessa individer. Mycket möjligt att folk hänger, kartlägger och sedan säljer informationen vidare.
Alla personer på KS har väl hela sin historik sparad om man trycker "alla inlägg", så det är bara att gå igenom allt och försöka kartlägga varje person som har bilder med klockor i vad som ser ut som potentiell hemmamiljö och så vidare. Eller säljinlägg som nämner att klockan finns hemma.
 

JB_XII

Rolex
Har vi fått veta nationalitet på förövaren? Är han inte Svenskfödd så är det bara att glömma. Påhittade namn, medvetet felstavat överallt på olika papper, påhittat födelsedatum och så vidare. Inte säkert polisens ens har tid om ett 100% korrekt tips dimper ned.

Jag tycker vi låter polisen sköta sitt jobb istället för att spekulera för mycket.
Inlägg som ovan luktar för mycket flashback.
Dessutom är det på snudd till rasistiskt inlägg med väldigt mycket fördomar.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Om vi kan på ett riktigt och planerat sätt gå vidare med detta så lägger jag gärna en tjuga för att hjälpa till.
 
Problemet är att hittelönen därmed går till andra kriminella som rimligtvis är de enda som känner till vem som begått detta brott. Fin tanke men faller på det filosofiska planet även om det nu kan få klockorna tillrätta.
 
Topp