• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HJÄLP från dykar-experterna Magnetron?

Diogenes

Cartier
Vänner!

Jag är i behov av er expertis.

Jag ropade hem denna klocka för ett tag sedan på lite vinst och förlust utan att veta vad jag köpte. I min enfald tänkte jag att internet (så klart) har svar på alla mina klockrelaterade frågor men ack, där gick jag bet.

Jag kan inte hitta ett dyft om dykare från Magnetron. På tavlan står det bland annat MAGNETRON Sapphire beach. Någon som vet något om denna klocka eller om Magnetron överhuvudtaget?

Förmodligen ligger svaren gömda bakom bakboetten men jag har inte verktyget för att öppna samt att jag inte vill göra någon skada då jag hade tänkt sälja klockan (även om det tar emot allt mer för varje dag och kanske får den stanna om jag lyckas få klarhet i vad det är för en rackare). Den går alldeles fantastiskt fint med en utomordentlig tidshållning och gångreserv.

mApq1dE.jpg





b2zhIEe.jpg





Tack på förhand!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänker på Sicura när jag ser baksidan, kan vara någon sorts standardlogga men ändå. Ser att boetten är i sk. base metal så jag förväntar mig att verket är rätt enkelt det med. Helt enkelt en lågrisdykare med mycket härlig 70-talscharm. Behåll och njut av koolhetsfaktorn är mitt råd.
 

Diogenes

Cartier
Tänker på Sicura när jag ser baksidan, kan vara någon sorts standardlogga men ändå. Ser att boetten är i sk. base metal så jag förväntar mig att verket är rätt enkelt det med. Helt enkelt en lågrisdykare med mycket härlig 70-talscharm. Behåll och njut av koolhetsfaktorn är mitt råd.


Ni är fantastiska!

Kanske en dum fråga men även om det är en "lågprisdykare" tror du att man kan utsätta den för vatten? Då jag är en inbiten fiskare är jag i behov av en stryktålig (och vattentålig) klocka.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ni är fantastiska!

Kanske en dum fråga men även om det är en "lågprisdykare" tror du att man kan utsätta den för vatten? Då jag är en inbiten fiskare är jag i behov av en stryktålig (och vattentålig) klocka.

Det skulle inte jag rekommendera även om det påstås varit tät till 100 m. För att vintageur skall vara täta krävs det nya packningar/glas samt provtryckning.
 

Diogenes

Cartier
Köp en Seiko SKX007! Billig, snygg, tål allt (ja, jag vet att vi är i vintagehörnan men pôjken behöver ju nåt som inte läcker).

Sapphire Beach
bb-sapphire-beach-beach-view.jpg


Jag har vid flera tillfällen sneglat mot Seiko-hållet men varje gång insett två begränsningar:

1) En inbiten vintage-älskare kan bara förmå bära vintage.
2) Mina späda handleder har lite svårt att bära upp flertalet av de större dykarna som finns.

Du kanske har ett bra tips utöver Seiko SKX007?
 
Topp