• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att hitta klocka

Pjösa

Breitling
Tjena!

Har en relativt liten budget på 3 000 så det blir ingen rolex direkt. Men har fastnat för victorinox. De brukar vara lite dyrare men har kollat på em modell som jag tycker passar och inte kostar skjortan. Är öppen för förslag.

http://www.uret.se/victorinox-brun-textil-o4000-mm-p-29445.html

Vill ha något snyggt som man kan ha varje dag, chronograf är ett plus. Klockan ska inte vara för "rörig".

Kan tilläggas att jag är ganska ung. 16 närmare bestämt, snart 17.

Ha dä gött hej
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Måste säga att den var faktiskt ganska hård!
Du kommer få många alternativ östa på dig nu, men Victorinox är väl knappast något uselt.
Jag skulle matat på!
 

Hellebring

Cartier
Har inte riktigt tittat åt Victorinox förut men den där var ball!
241533-big3.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Påminde lite om nya speedmaster apollo 11..
Omega-Speedmaster-Apollo-11-Moonwatch-Titanium-2.jpg


Nåväl, finns en hel gott i 3k klassen. Certina, Seiko, Tissot, osv osv osv
 

JAkesson

Omega
Ser snygg ut, modern och sportig. Bra köp för 2,5k ut mitt perspektiv.
Den är kanske inte så tidlös men det är ju inte alltid det man söker.

Kör på den och återkom när nästa köp är på G!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Seagull 1963 är kul kinesisk kronograf med historia. Billig. Låg en till salu här på forumet under förmiddagen för 1500kr. :)
Är den lika snygg i verkligheten är den ett kap! (det var jag som slog till på den på KS)

Jag tror på att köpa ngt begagnat. sannolikheten att man får tillbaks lite av investeringen senare är större. Begagnatmarknaden för victorinox är nog hyfsat begränsad.
Eller slå till på en Seiko sarx/sarb (exempelvis här) http://www.seiyajapan.com/products/s-sarb033
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Pjösa

Breitling
Vad tycker ni om dessa? Seagull är riktigt snygga men de är något dyra :/
 

Bilagor

  • $_57 (1).JPG
    $_57 (1).JPG
    227.9 KB · Visningar: 129
  • $_57.JPG
    $_57.JPG
    92.4 KB · Visningar: 113
  • $T2eC16hHJGMFFoPdNhs6BRtIyC69-Q~~60_12.JPG
    $T2eC16hHJGMFFoPdNhs6BRtIyC69-Q~~60_12.JPG
    27.1 KB · Visningar: 113
  • $T2eC16ZHJG8FGsf)!rLrBSMIyUWl!w~~60_57.JPG
    $T2eC16ZHJG8FGsf)!rLrBSMIyUWl!w~~60_57.JPG
    120.8 KB · Visningar: 120

barnefko

Omega
SKulle hålla mig till seiko eller citizen i denna prisklass då du får otrolig mer för pengan:

Kolla in dessa som higuchi säljer.
56-2811ts.jpg


Plus:
- Titanboett
- Titanlänk
- fantastisk lume
- Eco drive

Minus:
- mineralglas

Pris: 2200 utan skatt/moms men inkl. frakt

Eller seiko SARG linien:
SARG003 - 3000 SEK
- Safirglas
- 6R15 werk
S-SARG003_a_1024x1024.jpg


SARG009 är också en fantastisk klocka:
- också safirglas och 6R15
- samma pris som SARG003
- fantastisk allroundklocka
sarg009-a_1024x1024.jpg





Harrrrrr, blir själv riktig sugen på en SARG009 - men NEJ!
Nu skall det snart beställas en Shogun SBDC003......eller inte ;-)
 

Pjösa

Breitling
Inte riktigt vad jag är ute efter.

Vill nog helst ha en klocka med länk armband och chronograf. Men vill inte ha en "rörig" klocka utan en mer stilren klocka. Och fick ett litet bakslag i ekonomin så kan inte lägga riktigt 3k på en klocka :/
 

barnefko

Omega
Hör med higuchi om han har en sbpp005 på länk kvar. Den ligger runt 2500,-
d3dff4d51875136dc70e372d846ad2c2.jpg


Blir nog tuff att hitta ngn chrono med länk i den kvalitén för under 2500
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen till KS! Tråkigt att folk var på dig i din andra tråd. Jag tycker att den victorinox du har länkat ser snygg ut.
Min första klocka som jag köpte när jag var i din ålder var en klocka från Certina. En Certina DS Rookie, här är en sådan jag har fast lite nyare : http://www.uret.se/certina-ds-rookie-chrono-svart-stal-o40-mm-p-17392.html , jag är skit nöjd med min och har inte haft några problem alls med den. Min känns väldigt gedigen för de pengarna jag betalde. Gå in till en urmakare och kläm och känn, vet inte vart du bor men de flesta urmakare brukar ha certina. Lycka till!​
 

Pjösa

Breitling
Hej och välkommen till KS! Tråkigt att folk var på dig i din andra tråd. Jag tycker att den victorinox du har länkat ser snygg ut.
Min första klocka som jag köpte när jag var i din ålder var en klocka från Certina. En Certina DS Rookie, här är en sådan jag har fast lite nyare : http://www.uret.se/certina-ds-rookie-chrono-svart-stal-o40-mm-p-17392.html , jag är skit nöjd med min och har inte haft några problem alls med den. Min känns väldigt gedigen för de pengarna jag betalde. Gå in till en urmakare och kläm och känn, vet inte vart du bor men de flesta urmakare brukar ha certina. Lycka till!

Kan tyvärr inte lägga mer än ungefär 2k på en klocka så det blir lite dyrt med den klockan tyvärr :/ fick ett mindre bakslag i ekonomin.
Man vad säger folk om Skagen?
http://shop.nordstrom.com/s/skagen-...-40mm/3865170?origin=category&BaseUrl=Watches
 
Topp