• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp: Födelsedagspresent till "ny" flickvän

MrJL

Omega
2-Faktor
Har lite kris då jag måste skaffa en present till min flickvän sedan några månader tillbaka.

Nu till problemet. Hon är motsatsen till mig, gillar inte dyra exklusiva "saker" och bryr sig inte så mycket om fancy middagar osv.
Hon uppskattar livets goda, typ när solen skiner, naturen osv...
Inredning och sånt gillar hon men det är inget som är så viktigt då hon har fint hemma och behöver i princip inget nytt. Jag har redan löst all elektronik och annat "manligt" åt henne...

Materialist som man är så har jag inte en aning om var jag ens ska titta...

Jag har sökt i forumet men lyckas inte hitta några trådar..
Och jag har bara några dagar på mig... :):banghead::clown:
Och är det tips på något att göra så är det bra om det är i Stockholm eller 1-2 timmar körning.

Edit: Budget under 3k-ish
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har lite kris då jag måste skaffa en present till min flickvän sedan några månader tillbaka.

Nu till problemet. Hon är motsatsen till mig, gillar inte dyra exklusiva "saker" och bryr sig inte så mycket om fancy middagar osv.
Hon uppskattar livets goda, typ när solen skiner, naturen osv...
Inredning och sånt gillar hon men det är inget som är så viktigt då hon har fint hemma och behöver i princip inget nytt. Jag har redan löst all elektronik och annat "manligt" åt henne...

Materialist som man är så har jag inte en aning om var jag ens ska titta...

Jag har sökt i forumet men lyckas inte hitta några trådar..
Och jag har bara några dagar på mig... :):banghead::clown:
Bjud henne på något med "livets goda". Behöver ju inte vara materiellt. Upplevelser och en trevlig dag eller helg låter det ju som.
 

Edin

Panerai
Upplevelse då?

Yasuragi med behandling/middag/övernattning, En övernattning i nån herrgårdsmiljö, besök på Steam hotell västerås eööer liknande?
Om ni planerat in något till semestern kanske du kan hitta något på den ort (om ni nu ska semestra på annan ort) som hon inte har koll på eller liknande.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kolla familjeliv.... :p:D
....skämt åsido, om hon mer gillar att vara ute. Varför inte kolla olika utomhusaktiviteter. Nu på sommaren borde det finnas rätt mycket att välja på i skärgården. En tur till Svartsöhotell/vandrarhem och middag på Svartsökrog kanske? Yasuragi som föreslås ovan är ett bra bet.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Bjud henne på något med "livets goda". Behöver ju inte vara materiellt. Upplevelser och en trevlig dag eller helg låter det ju som.

Vi gör ju det varje gång vi ses (enligt mig...). Därför jag behöver lite friska tips...

Upplevelse då?

Yasuragi med behandling/middag/övernattning, En övernattning i nån herrgårdsmiljö, besök på Steam hotell västerås eööer liknande?
Om ni planerat in något till semestern kanske du kan hitta något på den ort (om ni nu ska semestra på annan ort) som hon inte har koll på eller liknande.

Yasuragi kan funka, de har ju lite paket med middag och deras middagar är ju riktigt trevliga. Med bad också som hon älskar.
Vi ska ha två veckor semester ihop med alla barnen, men en bra ide är ju att boka något nice en dag då vi drar iväg och lämnar barnen någonstans...

Kolla familjeliv.... :p:D
....skämt åsido, om hon mer gillar att vara ute. Varför inte kolla olika utomhusaktiviteter. Nu på sommaren borde det finnas rätt mycket att välja på i skärgården. En tur till Svartsöhotell/vandrarhem och middag på Svartsökrog kanske? Yasuragi som föreslås ovan är ett bra bet.

Familjeliv haha... Sätter aldrig min fot där. Igen... :)
Någon skärgårdsresa med picknick och lunch/middag är ett bra förslag. Så väderberoende bara och jag måste lösa barnvakt åt oss bägge...
Tips på några olika bra ställen förutom Svartsökrog?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vi gör ju det varje gång vi ses (enligt mig...). Därför jag behöver lite friska tips...

Yasuragi kan funka, de har ju lite paket med middag och deras middagar är ju riktigt trevliga. Med bad också som hon älskar.
Vi ska ha två veckor semester ihop med alla barnen, men en bra ide är ju att boka något nice en dag då vi drar iväg och lämnar barnen någonstans...



Familjeliv haha... Sätter aldrig min fot där. Igen... :)
Någon skärgårdsresa med picknick och lunch/middag är ett bra förslag. Så väderberoende bara och jag måste lösa barnvakt åt oss bägge...
Tips på några olika bra ställen förutom Svartsökrog?

Grinda wärdshus är helt OK med bastuflotte som kan hyras. Om hon är mer stugtypen finns även de att hyra. Yasuragi har ävrn Ryokan som kommer med eget bad och värdinna och all service på rummet. Har kört båda med min fru och det uppskattas alltid.

Edit: såg inte budgeten. Bomans B&B i Trosa är trevligt och även Rånäs som föreslås nedan.
 
Senast ändrad:

marw

Panerai
2-Faktor
Var nyligen på Rånäs slott. Det var riktigt bra. Varit runt på en del sådant där både via jobb och privat och Rånäs ligger absolut i toppskiktet. Bjud henne dit och ha lite tid utan alla barn.
 

Rearden

Cartier
Jag köpte min sambo en SUP - extremt tacksamt mottagen present för en tjej som redan har det mesta hon vill ha. Funkar med naturupplevelser etc. också. Borde gå att klämma in en precis runt budget.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fyller hon jämt eller?
Tänker att vad ni båda kanske saknar är just bara att få vara lite vuxna utan era, vad jag tolkar, som barn från varsitt håll?
Lite överraskningsmiddag/pick nick med hennes och dina vänner?
Laga mat tillsammans eller bjud in nån kock?
Inget fancy utan mer italiensk familjemiddag typ.
Laga mat och dricka vin/bubbel tillsammans är alltid kul.
Tror att det hon, som de flesta kvinnor, önskar sig är att bli sedd och uppskattad.
Så vad du än gör kommer hon gilla det om du tänkt igenom av hon verkligen gillar.
Sorry för lite fluffigt förslag.
 
Senast ändrad:

Lello

Omega
Bjud henne på något med "livets goda". Behöver ju inte vara materiellt. Upplevelser och en trevlig dag eller helg låter det ju som.

Upplevelse då?

Yasuragi med behandling/middag/övernattning, En övernattning i nån herrgårdsmiljö, besök på Steam hotell västerås eööer liknande?
Om ni planerat in något till semestern kanske du kan hitta något på den ort (om ni nu ska semestra på annan ort) som hon inte har koll på eller liknande.

Grinda wärdshus är helt OK med bastuflotte som kan hyras. Om hon är mer stugtypen finns även de att hyra. Yasuragi har ävrn Ryokan som kommer med eget bad och värdinna och all service på rummet. Har kört båda med min fru och det uppskattas alltid.

Edit: såg inte budgeten. Bomans B&B i Trosa är trevligt och även Rånäs som föreslås nedan.

Var nyligen på Rånäs slott. Det var riktigt bra. Varit runt på en del sådant där både via jobb och privat och Rånäs ligger absolut i toppskiktet. Bjud henne dit och ha lite tid utan alla barn.

Kör på nåt sånt här. Eller packa bilen med ett tält och stormkök och dra ut i naturen ett dygn. Lite "mys" vid nån sjö under stjärnorna är aldrig fel.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kör på nåt sånt här. Eller packa bilen med ett tält och stormkök och dra ut i naturen ett dygn. Lite "mys" vid nån sjö under stjärnorna är aldrig fel.
Japp, hyr en kajak på Dalarö och ta sikte på antingen närmsta skärgårdshotell/värdshus eller tälta på en mindre ö med lite schysst nedpackad mat. Att camping skulle innebära pulversoppa är en myt. Både grym risotto eller eggs benedict är fullt gångbart.
 
Har lite kris då jag måste skaffa en present till min flickvän sedan några månader tillbaka.

Nu till problemet. Hon är motsatsen till mig, gillar inte dyra exklusiva "saker" och bryr sig inte så mycket om fancy middagar osv.
Hon uppskattar livets goda, typ när solen skiner, naturen osv...
Inredning och sånt gillar hon men det är inget som är så viktigt då hon har fint hemma och behöver i princip inget nytt. Jag har redan löst all elektronik och annat "manligt" åt henne...

Materialist som man är så har jag inte en aning om var jag ens ska titta...

Jag har sökt i forumet men lyckas inte hitta några trådar..
Och jag har bara några dagar på mig... :):banghead::clown:
Och är det tips på något att göra så är det bra om det är i Stockholm eller 1-2 timmar körning.

Edit: Budget under 3k-ish

Dykcert:cigar:

Kul som fan att dyka + att dykning är prylkrävande som inget annat. Du har julklappar och födelsedagspresenter fixat för 20 år framåt.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Tack så mycket för alla tips!
Det blev ett paket på Yasuragi med mat och allt annat. Hon har inte varit där heller så det kommer att bli perfekt.
Ska ju bli kasst väder också och då är det ju rätt mysigt att bubbla utomhus.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tack så mycket för alla tips!
Det blev ett paket på Yasuragi med mat och allt annat. Hon har inte varit där heller så det kommer att bli perfekt.
Ska ju bli kasst väder också och då är det ju rätt mysigt att bubbla utomhus.
Grymt ni kommer få kanon. Missa inte baren med ett mkt bra Sake utbud.
 
Topp