L
LadyA
Guest
Läste i nån tråd att det finns lite (10%) prutmån på varor som legat ett tag i Kaplans butik. Värt att testa!
Det var ju bra att veta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läste i nån tråd att det finns lite (10%) prutmån på varor som legat ett tag i Kaplans butik. Värt att testa!
Movado idag är lite av lågpris, men de äldre är av toppkvalité. Har varit systermärke till Zenith till ngn gång på 70-talet; under den peroden använde märkena samma verk t ex el primero verket. De delade även boetter för många modeller.
Korrekt; AS = Adolph Schildt
De är verkligen små godisbitar de här små rackarna... Denna i platina.
Finns ett stort utbud på ebay. Sök på platinum och lägg något till filter typ used så kommer de dyka upp.Jösses Den var helt underbar! Är så snyggt med sådant snörarmband till också. Vars hittade du den?
Nu har jag hittat 3 stycken kandidater. Åsikter, tips?
1. Från Kaplans butik, 5.400 kr
15,5 x 41 mm, platina, Cal 58/6, Boett nr. 65985, manuell, plexiglas, skadad urtavla, 36 diamanter (3 skadade, 8/8, ca W/SI, ca 0,75 ctv), läderband, ca 1930.
2. Från Kaplans butik, 5.160 kr
SILVANA, damur, 10,5 x 25 (39,5 mm), platina, manuell, plexiglas, skadad urtavla, formverk, diamanter (26 st. (varav 2 st. skadade), 8/8 + gammalslipade, ca W/SI, ca 0,60 ctv)), integrerad länk i 18K vitguld, totalvikt 17,3 gram, ca 1940.
3. Denna hittade jag på Ebay. ca 750 dollar
Ur annonsen: 1930's Womens Platinum Gruen Art Deco Ornate Filigree Case Hooded Diamond Lugs Recently Serviced. The Watch Runs Good Keep Good Time. The Case is in Great Shape Light Scratches.
Jag har svårt att bestämma mig eftersom alla har sin egen charm och fördelar...
Helt subjektivt, så gillar jag Gruen bäst.
Gruen är en av de tillverkare som betytt mest för utvecklingen inom klockindustrin, även att man kanske inte är så kända idag. Deras tidiga Art Deco modeller har alltid tilltalat mig, högklassigt hantverk till en ganska rimlig slant. Men det handlar också om skicket på urverket, säljs klockan som nyservad eller under garanti, eller får man räkna med en service. Kanske inte glasinfattningen är helt rätt gjord på klockan som är avbildad, svårt att säga. Men gillar du modellen så sök vidare på Ebay.de, det finns ett par säljare av vintage Gruen som brukar sälja nyservade klockor med garanti.
Har du provat chrono24.se ?
Fantastiskt vacker! Grattis!Denna klocka blev det!
Platina med 24 diamanter, av märket Gruen.
Snygg, grattis! Nu måste du ju givetvis ha en rektangulär ocksåDenna klocka blev det!
Snyggt! Blånerade visare, BreguetsifforDenna klocka blev det!
Grattis! Vilken trevlig klocka!
Grattis! Stilig liten rackare.
Fantastiskt vacker! Grattis!
Snygg, grattis! Nu måste du ju givetvis ha en rektangulär också
Snyggt! Blånerade visare, Breguetsiffor
+1 på @theargonaut ovan! Nu får då jaga en tank!
Sorry för OT. Men var det bara jag som förvånat läste att någon var på jakt efter "hjälp hitta äldre damer"?
HAHAHA! Det vore en rolig tråd, speciellt när den ligger under "Vintage"-delen.
Sorry för OT. Men var det bara jag som förvånat läste att någon var på jakt efter "hjälp hitta äldre damer"?
I min ungdom var det Gran Garbo i Sumpan som gällde... Men då var ju äldre damer typ 30-40 åringar...Där ser man vad @MrPlow går runt å funderar på. Fortsatt ot: chapeu claque i gamla stan var ett bra ställe för det. Klocksnack not so much...
Jo men C P var 40-55 när man var runt tjugo är det vansinnigt gammalt GG var inte illa men CP var legendariskt!!!I min ungdom var det Gran Garbo i Sumpan som gällde... Men då var ju äldre damer typ 30-40 åringar...
Där ser man vad @MrPlow går runt å funderar på. Fortsatt ot: chapeu claque i gamla stan var ett bra ställe för det. Klocksnack not so much...
En kompis brukade gå dit och försökte få dit migHaha vilken vändning den här tråden tog men jag har humor så det är lugnt!
Det jag emellertid undrar är ju såklart varför du vet varför Chapeu claque var ett bra ställe för sånt