• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att välja Omega Seamaster

Fred72

Cartier
Som titeln lyder, om jag skulle göra iordning en av dessa vilken ska jag satsa på?
Är även intresserad av årtal, historia, eventuellt värde , verk m.m.
Tacksam för svar.
//Freddan
DSC_0280.JPG
DSC_0281.JPG
DSC_0282.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Svårt val, men skulle nog satsat på den mittersta. Eller det automatiska urverket, med den mittersta tavlan i den vänstra boetten med det mittersta baklocket ;)
 
Värdemässigt känner jag typ att "alla" Seamasters 50-60tal är typ lika värde, och värdet ligger i skicket. Automatare tingar nog lite högre pris. Komplikationer som datum kan nog också höja värdet. Allt detta gör ju att det talar för att den högra automataren är den man bör satsa på att fixa till om den inte går som den ska, annars skulle jag satsat på den med seamaster-baksida av de två "mögliga" om den automatiska redan går bra, då den ser ut att vara i bra skick redan.

Mina tankar i alla fall! :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag skulle definitivt ta automataren. Visserligen inte "klassiska" seamaster visare, men vacker tavla och datum.
 

Fred72

Cartier
Svårt val, men skulle nog satsat på den mittersta. Eller det automatiska urverket, med den mittersta tavlan i den vänstra boetten med det mittersta baklocket ;)
Håller helt med gillar lite av alla tavlan på den mittersta är grym, men kronan sitter lite löst. Den med datum funkar hur bra som helst, men de andra två ser charmigare ut avseende tavla och visare.
Tar gärna emot fler synpunkter.
Ha en bra kväll.
//Freddan
 
Håller helt med gillar lite av alla tavlan på den mittersta är grym, men kronan sitter lite löst. Den med datum funkar hur bra som helst, men de andra två ser charmigare ut avseende tavla och visare.
Tar gärna emot fler synpunkter.
Ha en bra kväll.
//Freddan

Jag skulle öppnat dem och sett om du kunde hitta serienummer, och sen kollat efter dem här: Omega Vintage Watches Database

Där kanske du kan hitta lite info om år osv och kanske något som får dig att "falla" för den ena eller den andra.
 

Bramster

Omega
Den till höger är nog en 60talare, de till vänster är från 50 talet tror jag. Gissar att 60tallisten har ett 286 urverk; servar du den regelbunde har du en klocka som håller i evigheter. Inger fel dock på de andra två.
 
Topp