• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med bedrägeri

Aa tyvärr så kommer jag aldrig se dessa pengar igen, så bara till att skaffa ännu ett jobb och jobba dubbelt ist och ta lärdom av alla misstag.

Skulle då vara hennes man, han hade köpt den till henne, men hon hade fått en datejust och därför skulle han sälja denna. Kontaktade kaplans och mailade de bilder på äkthetsintyget och de kunde konstatera att det ej var från de.
Du mailar Kaplans som vidimerar intyget är falskt?
Ändå köper du klockan??

Jag måste vara trög men varför det?

Alltså förlåt men jag hänger inte alls med överhuvudtaget. Och det kan mycket väl innebära att jag är trög, må så vara.
Det jag uppfattar från trådstarten är att TS ville sälja klockor men köparen avbröt banköverföringen. So far so good.

Sen snackar TS om att han köpte av H*l*nas man som hade fejkklockor. Alltså va?

Eftersom TS saknar förmågan att skriva så man förstår vad det handlar om, finns nån annan här som liksom hänger med och har lust att sammanfatta?

Alltså förlåt men jag hänger inte alls med överhuvudtaget. Och det kan mycket väl innebära att jag är trög, må så vara.
Det jag uppfattar från trådstarten är att TS ville sälja klockor men köparen avbröt banköverföringen. So far so good.

Eftersom TS saknar förmågan att skriva så man förstår vad det handlar om, finns nån annan här som liksom hänger med och har lust att sammanfatta?
Två olika händelser tolkar jag det som.
Dvs TS har blivit lurad två gånger.

Gud va hemskt! Fy fan!

Jag vill inte snurra till det mer för dig kompis, men jag tror inte klockan var fejk bara papper och s/n, men jag är lika snurrig som dej 😆.

Och skall jag vara helt ärlig så fattar jag inte ens vad jag gör i den här tråden 👋🏻

IMG_4707.gif

Känner mig dement när jag försöker följa den här tråden. När jag tror att jag äntligen förstått vad det handlar om inser jag att jag missförstått alltihop.

1000018667.gif
Då ska Farbror Flup förklara så alla förstår.

Stackars TS har blivit lurad två gånger.
Första gången på en Rolex (tror jag) då köparen var hetsig och lurade TS med en fejkad banköverföring.
TS kände sig "stressad" och gick ut ur köparens bil ( där jag antar affären ägde rum) och upptäcker då att överföringen är daterad morgondagens datum.
Och kan ni tänka er! Det kom inga pengar.

Nästa gång ska TS köpa en Cartier av Helena Andersson.
Men Helena kommer inte själv utan en Herre som påstår sig vara hennes man dyker upp.
Han vill ha betalt med en Swish till sitt "Företagskonto" vilket TS tycker låter som en jättebra idé och glatt betalar.

När TS kommer hem kontaktar han Kaplans för att vidimera äkthetsintyget som visar sig vara skrivet av någon annan.
Kanske Herr Andersson själv kan man tänka...
Om klockan också är fejk framgår inte av TS text,men det är väl rimligt att antaga.

Ovanstående har orsakat TS illamående och extremt psykiskt lidande.
Något han enl egen utsago redan led av och var under läkarvård för innan han gav sig in i affärsvärlden som klockhandlare.

Första gången på en Rolex (tror jag) då köparen var hetsig och lurade TS med en fejkad banköverföring.
TS kände sig "stressad" och gick ut ur köparens bil ( där jag antar affären ägde rum) och upptäcker då att överföringen är daterad morgondagens datum.

Men Helena kommer inte själv utan en Herre som påstår sig vara hennes man dyker upp.
Han vill ha betalt med en Swish till sitt "Företagskonto" vilket TS tycker låter som en jättebra idé och glatt betalar.

När TS kommer hem kontaktar han Kaplans för att vidimera äkthetsintyget som visar sig vara skrivet av någon annan.
Om klockan också är fejk framgår inte av TS text,men det är väl rimligt att antaga.

Något han enl egen utsago redan led av och var under läkarvård för innan han gav sig in i affärsvärlden som klockhandlare.

Finns ett ”tror” i din text och sen när man läst allt så verkar det som du, jag och nza sitter i samma karusell på grönan 🤣

• Like
Reactions: Nza

Sjysst med förklaring, det tackar vi för. Jag jämförde även med en förklaring från kära ChatGPT och fick ungefär samma förklaring/summering som ditt inlägg. Och jag inser nu att det är två affärer det rör sig om.
Trådstartaren mår piss och har sökt vård. Vilket är bra.
Men vad ingen kan förklara är varför tråden ens finns? Är det för att varna oss? För vem? Och varför? Vad har vi lärt oss av denna tråden? Ligger det tips och lärdom för oss att inhämta, isåfall vad? Många fler frågor skapas…

Många konstiga ”basic” konton här på forumet på sistone är min upplevelse. Nyligen skapade eller återaktiverade efter flera års inaktivitet.

Jag förstår det som att han lyckats med konststycket att bli blåst vid två separata tillfällen. Först av Ali Baba sen av Helenas man? Nu är första ursprungsinlägget med bilder dock borttaget.

Sjysst med förklaring, det tackar vi för. Jag jämförde även med en förklaring från kära ChatGPT och fick ungefär samma förklaring/summering som ditt inlägg. Och jag inser nu att det är två affärer det rör sig om.
Trådstartaren mår piss och har sökt vård. Vilket är bra.
Men vad ingen kan förklara är varför tråden ens finns? Är det för att varna oss? För vem? Och varför? Vad har vi lärt oss av denna tråden? Ligger det tips och lärdom för oss att inhämta, isåfall vad? Många fler frågor skapas…
I TS första inlägg fanns bild på ett körkort med väldigt många namn och bokstäver.
Det har nu redigerats bort.

Tja lärdom kan väl vara att inte göra (klock)affärer med okända Herrar i bilar du inte äger medan du är under psykiatrisk vård.
Samt att det är bättre att kontrollera varans äkthet och eventuella intyg som styrker detta innan affären är klar.
Efteråt är det för sent att neka köp.

Finns ett ”tror” i din text och sen när man läst allt så verkar det som du, jag och nza sitter i samma karusell på grönan 🤣
Åka karusell är roligt!
Gärna efter två tre pilsner.

Men var hittar du ett "Tror" i min text?
Jag har letat och finner det inte

EDIT
Jag hittar vad du åsyftar.
Har för mig det var en bild på en Datejust med diamantindex som Bilmannen ohemult tillskansade sig

Fastän jag mådde så extremt dåligt så kunde jag känna på mig att det inte var helt rätt, det var rätt hetsig stämning så fort jag ifrågasatte affären kring att göra banköverföringen
"buy the buyer/buy the seller"
Magkänslan sa att något inte stod rätt till men olyckligtvis valde man ändå att genomföra affären.
Jag tycker den stora lärdomen är att avbryta affären om det inte känns rätt. Kan man som motpart inte acceptera det har man gjort rätt val!

edit: grammatik

Senast ändrad:

Strålande sammanfattning! Jag bockar och bugar. Nu är jag med i matchen igen.

Då kommer farbror och förklarar er alla dementa. Det var ju både serienumret på klocka nr. 2 samt äkthetsintyget som var falskt.

Tydligt är iallafall att TS inte ska ägna sig åt klockförsäljning... Bedrövligt trist med bedrägerier hur som dock. Hoppas det löser sig.

Tillbaka
Topp