• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med en Vintage Orient

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej alla fina KS-kompisar!
Jag behöver hjälp med en Vintage Orient som tyvärr har slutat gå. till en början så trodde jag bara att klockan behövde ett nytt batterie men tyvärr så var inte fallet mao, den är död. Jag söker därför efter en kunnig hobby "meckare" som skulle kunna hjälpa mig med den och möjligtvis få liv i klockan.
Varför undrar ni nu kanske? Det är bara en helt vanlig kvarts Orient? Jo anledningen är följande, klockan tillhörde min svärfar som tragiskt och allt för tidigt gick bort i början av året och min sambo (som var en äkta pappas flicka) har ett enormt affektionsvärde till klockan.
Klockan funkade fint innan batteriet tog slut (tror vi) och svärfar när han var vid liv fick för sig att han skulle byta batteriet själv. Han var en riktigt "gör det själv kille" trotts allt :)
Nå finns det någon här som tror sig kunna hjälpa mig eller iaf ta en titt på den? Självklart betalar jag en slant för jobbet i så fall :)

Tack på förhand
Daniel
IMG_1407.jpg


IMG_1408.JPG
 
Topp