• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med eventuell redial Omega Seamaster chronograph

Sant, men säljaren försöker ju självklart stå på sig och vill ha kött på benen även han. Får bli en paypal tvist annars och hoppas att era och mina ord kan räcka som bevis.
Det är ju bara att skriva det som redan skrivits här. Trycket är för tjockt. Seamaster trycket är felaktigt för denna modell, se också r:et i seamaster som går nedanför på ett sätt det inte ska. Det ska vara en tachyskala baserat på hur index sitter på tavlan. Swiss made är felaktigt placerat. Index i kronograftavlorna löper inte hela vägen ut i kant, dessutom går index in i det räfflade på ett fel sätt. Det räfflade är dessutom nästan helt borta pga att man faktiskt smackat på ännu ett lager färg. Siffrorna är för tjocka.
Tycker inte att du behöver mer kött än så. Länka till denna tråd och så får han köra Google translate eller nått om det skulle vara så. Vill du ha än mer kött på benen så starta en tråd på omegaforums.net

Senast ändrad:
Samma gäller den Tissotkronografen du har på K&S, har du hittat ett annat ex med samma tavla?
Håller helt med Aurum här. Är Tissotkronografen som du har ute till försäljning här på K&S ( https://klocksnack.se/threads/prisbump-vintagerensning-omega-iwc-tissot-kronograf.62150/ ) köpt av samma säljare? Tycker inte tavlan ser helt kosher ut.

t1.JPG
t3.JPG
t2.JPG

Hört något från säljaren?
Ja, han tror fortfarande att den är original och menar att Omega har bekräftat det och nu ska han kontakta Türler. Jag har även snackat med Omega_enthusiast på Instagram och han håller med om att det är en redial och även de flesta i Chronograph gruppen på Facebook. Så jag ska skicka tillbaka den i helgen så får vi hoppas att allt går smärtfritt därifrån och att jag hittar en ny i framtiden :)

Ja, han tror fortfarande att den är original och menar att Omega har bekräftat det och nu ska han kontakta Türler. Jag har även snackat med Omega_enthusiast på Instagram och han håller med om att det är en redial och även de flesta i Chronograph gruppen på Facebook. Så jag ska skicka tillbaka den i helgen så får vi hoppas att allt går smärtfritt därifrån och att jag hittar en ny i framtiden :)
En tråd på omegaforum kanske vore på sin plats med. Borde styrka ditt case. Hoppas allt löser sig!

IMG_0214.PNG
IMG_0215.PNG
Lånar min egen tråd lite :)

Vad tror ni om denna? Verkar finnas efter lite googling iallafall och är i mina ögon sett original.

Kan jag döpa om tråden till "redialhjälpen" tycker ni? :)

IMG_0216.PNG
IMG_0217.PNG
Nu använder jag tråden flitigt. Hoppas ni är ok med detta. Jag har hittat den här och tänker att det är en bra sålänge klocka tills jag hittar den perfekta Omega 321 eller 861:an.

Vad tror ni om denna Lemania 105:an? Kan det verkligen vara original?

Har några Lemania 105 på senaste tiden. Många ser lite olika ut, dom flesta jag har sett har mer spetsiga index och endast 12an på urtavlan. Men som sagt så verkar det finnas olika 105or och jag har ingen koll på hur orginalet ser ut tyvärr.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp