• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med förslag på andra klocka....

Gottfrid

Basic
Länge vart OWG med en gammal Submariner men letar nåt som kan komplettera den, är sjukligt okunnig på annat än Rolex så sugen på tips på andra märken /modeller!
Gärna nåt som inte sticker ut för mkt utan fungerar i alla tillfällen, så helguld går bort :)

Mkt tacklsam för tips!

Jag skulle slå ett slag för en Omega Aqua Terra med ett läder band (krokodil). Förslagsvis denna: Aqua Terra 41 mm blå. En mycket stilren klocka som inte alls är särskilt "skrikig" av sig (syftar på storlek och färg). Jag har tyvärr inte haft möjligheten av bära en personligen och kan därför inte beskriva dess bärkänsla, men vad annat än perfektion kan man förvänta sig av en Omega;)

Certina DS-First Day Date?

Relativt billig också. :)

Blir sportig om du sätter den på länk, lite mer dressig på läder. Men funkar fortfarande i alla lägen!

(Säg till om du vill ha fler bilder, den här blev lite sisådär)

Bilagor

• IMG_20210318_170000.jpg
    IMG_20210318_170000.jpg
    213.4 KB · Visningar: 54
En roligare ”dubbel” än ”Sub och Speedy” for du enligt mig om du skaffar en JLC Reverso i stål. Classique eller medium om du har mindre/normalstora handleder. Har du större omkrets så sitter även large bra.

Senast ändrad:
Tack för alla tips.....glömde påtala min budget som ligger söder om 70k denna gång, speedy ha rjag kikat på länge, även blivit förälskad i iwc spitfire i brons o grön tavla , men svårt detta ha ha .

Klart du ska kombinera din sub med en klassiker som är lika snygg till jeans och tisha som till kostymen.
Reverson är ett givet val och du har en uppsjö av varianter att välja mellan.
E12D548D-7725-4107-9105-C26468480AC6.jpeg
25E4B500-461B-49DE-8579-A45182B9861B.jpeg
01C2F034-1D74-4B11-A6AE-B5C47307F123.jpeg

vad säger ni om denna Omge Fois
Skärmavbild 2021-03-19 kl. 14.37.28.png

Mycket bra! Den påminner om dom tidiga speedmastern i botten!

Tack för alla tips.....glömde påtala min budget som ligger söder om 70k denna gång, speedy ha rjag kikat på länge, även blivit förälskad i iwc spitfire i brons o grön tavla , men svårt detta ha ha .

IWC gör riktigt fina klockor, både i design och håller hög kvalité på urverken, kul att dom även kör en hel del inhouseverk, om det är den IWCn Spitfire jag tänker på så sitter det IWC caliber 69380 i den .

Men med den budgeten du uppger " söder om 70K, " så skulle du kunna skaffa en trippel istället för en dubbel! Köper du en begagnad Speedmaster så kan du klämma in en JLC Reverso också av något slag!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp