Känns som man borde läsa på här så man lär sig de svenska orden. Har för mig att pläter var en metod där man valsade? på ett silverlager på stål. Detta bör vara rolled gold. (electro) plated är en modern och effektiv metod där man med elektrolys lägger på ett jämtjockt, ofta extremt tunt, på hela metallytan. Förr i tiden fanns alternativet att man körde på en glasring i solitt guld och ett tjockare lager på framsidan av boetten, rolled gold eller gold filled. Denna variant kunde man polera utan att slita igenom guldlagret. Omega har haft båda varianterna och de är de med stålbaksida som är de bättre.Jag gjorde nog tyvärr det, är det felaktigt? Vad är skillnaden? För den direkta översättningen är väl plated-pläterad(e)?
När nybörjaren kommer och börjar slänga felaktiga påståenden omkring sig misstänker jag att det inte uppskattas av stammisarna här, så man får vara försiktig. Skämt åsido, riktig trevlig stämning här generellt och jag lär mig otroligt mycket! Skönt att jag inte är den enda med dålig koll. Man lär så länge man lever!