slugg
Basic
Har kollat på den! Ruskigt tjusig. Men vill ha svart urtavla. Har haft ögonen lite på denna Seiko TicTac som är liknandeEn annan trevlig potentiell gada klocka är denna Seiko aka Baby Alpinist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har kollat på den! Ruskigt tjusig. Men vill ha svart urtavla. Har haft ögonen lite på denna Seiko TicTac som är liknandeEn annan trevlig potentiell gada klocka är denna Seiko aka Baby Alpinist.
Men om man läser tråden så inser man att TS tycker att BB36 är lite för mycket pengar att lägga på en klocka man obönhörligen kommer slita på.
Men du kanske bara ville flexa lite.
Det var ett skämt... Sarkasm gör sig verkligen inte bra i text.Håller med men TS letar efter något i rätt prisklass vilket var runt 15 KSEK. Därav problemet med BB36 som kostar dubbelt upp.
Det var ett skämt... Sarkasm gör sig verkligen inte bra i text.
Puss på er
Den där TicTac såg riktigt trevlig ut.Har kollat på den! Ruskigt tjusig. Men vill ha svart urtavla. Har haft ögonen lite på denna Seiko TicTac som är liknande
Kollade du Weiss?Denna Bell & Ross BR V1-92 (22k) är också väldigt tjusig imo. Lik min gamla Sinn 556A men mindre toolig? Dock lite väl dyr jämfört med vad man får tydligen efter några googlingar på B&R..
Den där ser riktigt fin ut. Kikat på den där själv. Äger en Certina dykare och är väldigt nöjd med märket. Ett annat tips är att kika på Lorier falcon II. 36mm. Finns i ett gäng olika färger och kostar kring 4-5k. Finns ett gäng nöjda ägare här på forumet.Hittat ett till intressant alternativ, en Certina DS Podium runt 6k. Verkar ge väldigt mycket för pengarna.
Well, well... Men i alla skämt ligger en liten halt av sanning. Bortser man från priset så...Det var ett skämt... Sarkasm gör sig verkligen inte bra i text.
Puss på er
Japp! Fina klockor absolut, men lite för mycket field-watch imo. På tal om field-watch, så finns denna riktiga tjusingen: https://www.timefactors.com/collections/smiths/products/smiths-military-prs-29Kollade du Weiss?
Lorier har jag absolut hållit ett öga på Sjukt fina. Särskilt den giltade svart/guld. Men jag tål personligen inte loggan. Om jag kunde få den väck hade det nog varit ett självfallet köpDen där ser riktigt fin ut. Kikat på den där själv. Äger en Certina dykare och är väldigt nöjd med märket. Ett annat tips är att kika på Lorier falcon II. 36mm. Finns i ett gäng olika färger och kostar kring 4-5k. Finns ett gäng nöjda ägare här på forumet.
Edit: Lorier har andra snygga modeller också, men då är de i 39mm.
Hahah du verkar vara lika svår att rekomendera klockor till som en själv Själv stör jag mig på sekundvisaren och att länken ser lite platt ut... Men haru kikat på Oak & Oscar olmsted? Finns också i olika färger.Lorier har jag absolut hållit ett öga på Sjukt fina. Särskilt den giltade svart/guld. Men jag tål personligen inte loggan. Om jag kunde få den väck hade det nog varit ett självfallet köp
Ska bli mycket intressant att se vad det blir för något för er båda utifrån diskussionen. En gemensam nämnare är åtminstone BB36 som ni båda gillarHahah du verkar vara lika svår att rekomendera klockor till som en själv Själv stör jag mig på sekundvisaren och att länken ser lite platt ut... Men haru kikat på Oak & Oscar olmsted? Finns också i olika färger.
Finns inte den i svart nu? Har för mig jag sett det...?En annan trevlig potentiell gada klocka är denna Seiko aka Baby Alpinist.
Haha ja jag känner mig ganska omöjlig. Jag uppskattar dock verkligen allas förslag här i tråden, bara jag som är lite kräsen när det kommer till klockor jag tänkt ska lira för mig länge. The details are not the details, they make the designHahah du verkar vara lika svår att rekomendera klockor till som en själv Själv stör jag mig på sekundvisaren och att länken ser lite platt ut...
Har endast sett den här modellen i grön, blå och grå. Däremot så finns den äldre och något större Alpinisten i svart vet jag.Finns inte den i svart nu? Har för mig jag sett det...?
Haha ja jag känner mig ganska omöjlig. Jag uppskattar dock verkligen allas förslag här i tråden, bara jag som är lite kräsen när det kommer till klockor jag tänkt ska lira för mig länge. The details are not the details, they make the design
Om Stowan hade kommit på snygg länk hade jag kört en sådan i dagens läge. Tråkigt att upptäcka att 36mm stowan hade 18mm i bandbredd — men det skulle jag nog kunna greja på något sätt. Har inte sett någon som lyckats få på länkar på Stowa som inte har raka ändbitar :/De är bra att vara lite petig. Större chans att de blir rätt då. Men vilken klocka lutar de mest åt just nu om du skulle va tvungen att välja?
Wempe iron walker i 36mm är ju inte dålig den heller. Har själv, till och från, varit svårt sugen på en sån.
Bild stulen från gåggle
Tyckte bilden och armen var bekantKänner du inte igen @BarbaBaba på tatueringarna?
@barbababawatches on Instagram: "#wempe #wempeironwalker"
59 likes, 5 comments - barbababawatches on August 10, 2020: "#wempe #wempeironwalker".www.instagram.com
Kul att kunna inspireraTyckte bilden och armen var bekant
Blir ju så med grymma bilder på grymma klockorKul att kunna inspirera
En Cooper, alltså buren av självaste Mathew McConaughey i Interstellar? Det var faktiskt iomed den filmen och den klockan som startade intresset. Får kanske slå en till gliring på Hamilton trots allt.Kolla in Laco. De har några fliegers med länk. Riktigt snygga. De är 42mm, men det passar faktiskt ganska bra på en flieger.
Jag själv köpte mig en Hamilton Cooper. Inte samma historia som Laco eller Stowa. Men fan vad snygg den är.
Annars kan jag hålla med om Seiko Alpinist. Med svart eller mörkgrå urtavla. Där har du en möjlig favorit.
En Cooper, alltså buren av självaste Mathew McConaughey i Interstellar? Det var faktiskt iomed den filmen och den klockan som startade intresset. Får kanske slå en till gliring på Hamilton trots allt.