• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med ny klocka

Ja, jag tror att jag har en kompis som har precis en sådan Seiko. Den är riktigt fin och han har rekommenderat den, men den självuppdragande och inte med safirglas om det är samma. Tack för tipset ändå.

Ja, jag tror att jag har en kompis som har precis en sådan Seiko. Den är riktigt fin och han har rekommenderat den, men den självuppdragande och inte med safirglas om det är samma. Tack för tipset ändå.
Tagga ner lite och läs på innnan du köper, du går ju runt i blindo. Att tro att man kan hitta rätt utan efterforskning är inte realistiskt.

Gå till samma Ur&Penn där du köpte Festinan, men gå till Citizen montern och köp en Eco-drive som faller dig i smaken. Återkom om ett par år för nya råd ;)

Momentum Steelix är en schysst klocka för pengen tycker jag. Haft en själv som åkte på så fort det skulle typ badas, snickras, vandras, flyttas och andra aktiviteter där oförutsedda saker kan hända som utsätter klockan för extra våld. Lättläst och pålitlig helt enkelt. Jag lyckades inte ens repa min märkbart under min ägo.
Annars finns tex Christopher Ward C60 trident 300 Quartz. Ligger precis över din budget med sina 395 pund men de kör ofta reor/rabattkoder så går utan tvekan att få för under 4k.

Bara kör! Köp en (begagnad) klocka för tänkt prislapp som du gillar. Bär den jämt och låt dig själv komma i underfund med vad du gillar och ogillar. Den klockan kan du sedan ha kvar som "beater" dvs. en klocka du kan bära när du håller på med något som kan skada din då nyare/finare/dyrare klocka.

Ju mer jag tittar på klockor, desto högre är risken att jag velar på till död-dagar. Festinan börjar svikta, jag behöver en klocka rapido. Antingen klipper jag till med något eller så nackar jag spargrisen, går all-in och införskaffar Lacos Ocean (automat jag vet, men vem vet när jag kan komma att behöva 100 bars tryckkapacitet), Sinn UX, CWC RN quartz polished MK2 och Victorinox I.N.O.X och därpå spenderar de kommande åren i intensiv par-terapi.

Jag nappade på förslagen från thewordfox och lindellc och beställde en Momentum Steelix. Den har fått fina omdömen och då det inte är ngt hemmansköp kan jag alltid göra ett omtag framöver och leta vidare.

Stort tack för kloka och kunniga förslag, synpunkter och råd.

Allt gott,

umeåac :banghead:

Ju mer jag tittar på klockor, desto högre är risken att jag velar på till död-dagar. Festinan börjar svikta, jag behöver en klocka rapido. Antingen klipper jag till med något eller så nackar jag spargrisen, går all-in och införskaffar Lacos Ocean (automat jag vet, men vem vet när jag kan komma att behöva 100 bars tryckkapacitet), Sinn UX, CWC RN quartz polished MK2 och Victorinox I.N.O.X och därpå spenderar de kommande åren i intensiv par-terapi.

Jag nappade på förslagen från thewordfox och lindellc och beställde en Momentum Steelix. Den har fått fina omdömen och då det inte är ngt hemmansköp kan jag alltid göra ett omtag framöver och leta vidare.

Stort tack för kloka och kunniga förslag, synpunkter och råd.

Allt gott,

umeåac :banghead:
Kul! Körde du varianten med safirglas?

Tillbaka
Topp