• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patten

Breitling
Hej alla!
Införskaffade för en tid sedan en blå certina ds action diver automatic, har nu till min förskräckelse upptäckt att bezeln (dykarringen?) har fått en repa, är ingen större repa men stör mig på det.. någon som vet hur detta kan åtgärdas? Ny här på forumet
Tack på förhand!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej alla!
Införskaffade för en tid sedan en blå certina ds action diver automatic, har nu till min förskräckelse upptäckt att bezeln (dykarringen?) har fått en repa, är ingen större repa men stör mig på det.. någon som vet hur detta kan åtgärdas? Ny här på forumet
Tack på förhand!

Repan är del av klockans historia och fler lär komma! Alla vi har varit där men sedan blir det en del av klockans själ. Välkommen förresten!

Min PADI endast 1 år gammal men grymt vacker redan :cigar:
IMG_0477.JPG
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Jag skulle nog leva med det. Det lär bli fler om du använder klockan frekvent och med tiden skall du se att det det blir en jämn, personlig och härlig patinering.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Tack för alla svar, följde era råd! Börjar gilla läget, fyllde upp en grogg och lyssnade på Rod Stewart och slutligen tog jag en bild på den minimala (jag vet) repan. Vilket varmt härligt välkomnande!
IMG_4123.JPG
Du kommer över det:) Annars kan du ju alltid jaga tag i en helt ny bezel till klockan och ha i reserv.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Du måste byta ut hela vridningen, går inte att byta ut inlägget pga att det ligger epoxyhertz/akryl över som skydd. Ska gå att polera bort repor från detta dock.

Edit: med polywatch eller dylikt.
 
Topp