• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med värdering ut av en vintage IWC med ref nr 306 från 1947..

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja med tanke på att personerna här inte värderar den till så höga summor så är det pengar du borde kunna leva utan ett tag till. Annars tycker jag att du ska söka runt och visa upp den på andra forum om du vill fortsätta med försäljningen. Uppdatera gärna här om du får fram mer information om klockan!

Lycka till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Finns en IWC med liknande luggar och boett på den här sidan, den har även den kaliber -88.
Kan det här kanske vara ett lite tidigare syskon till din? (1946)
http://fabsuisse.wordpress.com/

qTZEEQu.jpg
 

nima

Omega
Hej allihopa,
Some clarification.
Jag bor i Malmö och Washington D.C och förra veckan visade jag IWC klockan till en antik urmakare här.
Jag har målet inställt på en Yachtmaster II i stål så det var dags att bli av med IWC.

Killen var väldigt kunnig, och berättade att min klocka hade med störst förmodan blivit special beställd och så pass lite information om klockan. Blev erbjuden $7.000 så tackade givetvis JA.
Lite närmre Yachtmstern nu :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej allihopa,
Some clarification.
Jag bor i Malmö och Washington D.C och förra veckan visade jag IWC klockan till en antik urmakare här.
Jag har målet inställt på en Yachtmaster II i stål så det var dags att bli av med IWC.

Killen var väldigt kunnig, och berättade att min klocka hade med störst förmodan blivit special beställd och så pass lite information om klockan. Blev erbjuden $7.000 så tackade givetvis JA.
Lite närmre Yachtmstern nu :)

Grattis!
 

hollow123

Rolex
Hej allihopa,
Some clarification.
Jag bor i Malmö och Washington D.C och förra veckan visade jag IWC klockan till en antik urmakare här.
Jag har målet inställt på en Yachtmaster II i stål så det var dags att bli av med IWC.

Killen var väldigt kunnig, och berättade att min klocka hade med störst förmodan blivit special beställd och så pass lite information om klockan. Blev erbjuden $7.000 så tackade givetvis JA.
Lite närmre Yachtmstern nu :)

Stort grattis! Kanske göra Yachtmastern till en blivande släktklenod? Nu finns det en härlig historia bakom den och hur du finansierade klockan.
 
Topp